Spinning blir min nye form for tidtrøyte

Bildet er lånt fra Fresh Fitness hjemmeside.

Dagene tusler og går, og jeg holder på å kjede vettet av meg!!
Så for å ha noe å gå til har jeg altså blitt medlem hos Fresh Fitness. Jadda! Et treningssenter. Det billigste i byen, for tiden er jo ikke akkurat inne til å påta seg flere faste utgifter. Dessuten er det ikke et års binding heller her, kun en måneds oppsigelse. Noe som gjør sjansen for å bli støttemedlem temmelig minimal.

Selvbetjening er tingen. Her er det ikke noen instruktør, om du ikke vil betale ekstra for det. Og det er fullt mulig. Om du gidder. Og har råd. Jeg har ingen av delene. Det var jo nettopp derfor jeg valgte dette senteret! Å komme inn i disse styrketreningsapparatene kommer vel til å ta litt tid. Men alle er jo utstyrt med en bruksanvisning, og jeg kan jo lese, så det går sikkert bra etterhvert. Selv om jeg følte meg litt lost i går da jeg var der for aller første gang.

Det er spinninga som frister mest. Jeg kunne gått med drømmemannen på hans spinningtimer på jobben. Helt gratis. Men etter litt grubling fant jeg ut at han skulle få ha det for seg selv. Han gjør jo ikke så mye på egenhånd, så han har sikkert ikke behov for å drasse med seg kjærringa der også. Fant jeg ut. Så i dag morges klokka 9 hadde jeg min aller første spinningtime på Fresh.

Instruktør på storskjerm. Tja. For noen funker det sikkert ikke, for meg var det helt ok. Jeg ble jo ikke så positivt overrasket av instruktørene på sentret rett over gata – og der koster det over dobbelt så mye å trene, pluss at du binder deg et helt år. Når instruktøren er så slapp av ho sier “og de som har lyst reiser seg og sykler” .. vel, da kan jeg fint klare meg uten det kostbare mennesket i fronten.

Vi var to stykker i dag. Hehe .. helt ok det også. Jeg er jo forsåvidt ikke der for å se på de andre. Men det er 12 sykler og jeg synes det er merkelig at ikke flere benytter seg av dette tilbudet. I følge ei som jobber der var det sjeldent mye folk i spinningsalen. Amdre plasser er det vel fullt og vel så det når de kjører igang spinningtimene. Såpass at du må forhåndsbestille plassen.

Selvfølgelig håper jeg jo at vekta skal rase nedover nå. Den har jo stått på stedet hvil siden sommeren. Mangler litt over en kilo før jeg kommer under 90. Åh! Irriterende. Men en annen ting er jo at jeg ikke har gjort noe som helst for å holde meg her heller, og jeg har likevel ikke lagt på meg igjen. Alle de vel 16 kiloene som er forsvunnet siden jeg var på det aller verste har holdt seg vekk. Mens jeg har spist ganske så normalt og til tider ganske så usunt. Det har aldri skjedd i historien før. Ikke min slankehistorie iallefall. 

Men jeg går og går og går. Lange, blaute, ensomme turer. Og det er nok grunnen til at vekta holder seg der den er nå. Tenker fortsatt at jeg skal ha av ti kilo til. Før neste sommer. Men først kommer jula .. og etter den skal jeg heller begynne å redusere matinntaket igjen.

Denne fredagen ble ganske så innholdsrik. Nå har jeg planlagt neste spinningtime, fått i meg en frisk hjemmelaget smoothie og dermed er det på tide å få på seg regntøyet og ta en tur ut med bikkja. Før jeg skal hente turbo (ymgste barnebarnet) i barnehagen. Og jaggu har jeg ikke en plan for kvelden også. Jøss, for en hektisk dag dette ble!

Håper du har det bra. :o) Jeg har det vel egentlig litt bedre. Om jeg klarer å ta en dag av ganga .. Men jeg vil så gjerne ha en jobb. Aller helst den jeg hadde, savner kollegaene, miljøet og det å ha noe å gå til. Pluss vissheten om at lønna kom inn til samme tidspunkt hver måned. Det var trygt og godt. Men den tiden er over, og helt umulig å få tilbake. Håper det ikke er like umulig å få en annen jobb, selv om det ser litt sånn ut nå.

5 kommentarer
    1. Spinning er en treningsform jeg setter pris på uten tvil. Jeg sliter enda med å få neet helt rundt etter at det knakk i mars, men det næmer seg. Ser frem til å sette meg på sykkelen igjen. Det blir bra. Foreløbig er jeg kun en som er ut og går. Ikke medlem noen plass? Burde, men ikke kommet så langt enda.
      Bra du har funnet noe som er kjekt.:)

    2. Så utrolig bra at du har begynt å trene sånn 🙂 Det er lurt med et sener, litt sosialt også, selv om man ikke nødvendigvs prater med noen. Og fint å dra på noe på egenhånd 🙂 Man blir jo litt gladere av å trene også, og er aktiv. Sikkert super-lurt dette 🙂

    3. Skal si du er sprek for tiden:)hadde no bare jeg hatt energi til å trene hver dag også spinning da phjuuuu :))
      Godt å høre att det går litt bedre,litt er bedre enn ikke noe bedre 🙂 men klart jeg skjønner du ønsker en ny jobb,håper det lager seg til det også etterhvert:)

    4. Så flott at du har funnet deg litt tidsfordriv. Det må nok jeg også gjøre snart. Er i samme situasjon som deg med nedskjæringer og elendighet … Men det får gå det også … Ha en kjempefin helg!

    5. Syns det spinning opplegget der virka bra jeg, og når du var fornøyd er det jo bare å fortsette der 🙂
      Fint om det er med på å gi dagene dine litt innhold mens du venter på jobb…
      God helg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg