Litt lost ..

Omtrent som denne skoen føler jeg meg.
Den hadde nok ligget der en god stund.
Mye lengre enn jeg har sittet her i all min ensomhet ..
Likevel føler jeg meg litt sånn i dag. 

Som det mest ensomste menneske i hele verden.
Uten noe å gå til om morra’n.
Helt aleine hele dagen, ingen å snakke med.
Ikke noe som skjer. 

Har masse jeg kunne gjort.
Strikka, gå på hybelkaninjakt, husarbeid,
ikke minst lufta hunden.
Men det er ensomme ting det og.

Jeg savner samholdet på jobb.
Folkene, arbeidsoppgavene.
Rutinene, til og med de kjedelige malsidene.
Stille perioder på jobb var hundre ganger bedre enn stille dager hjemme.

Fridager, uten plikter og arbeidsoppgaver.
Det var innimellom en drøm når en jobba fullt.
En veldig fjern drøm når en alltid har jobba 100 prosent.
Men bare slike dager har jeg aldri ønska meg.

Nå står de i kø på ubestemt tid fremover.
Alle disse tomme dagene, ukene, månedene.
Jeg får en smule panikk når jeg prøver å tenke fremover. 
En dag av ganga, jeg må ta en dag av ganga. 

Jeg hater å kjede meg!
Og jeg kjeder meg fort. 
Snakk om dårlig kombinasjon .. 

7 kommentarer
    1. Oi oi oi.
      Disse tanekne gjør ikke dagene dine lettere. Det er kipt når en kjeder seg. Slik er det lagt opp desverre, men det må være noe du kan finne på som faktisk gjør at du får en rutine på ting.
      Jeg gikk til ei og sa at om hun trengte hjelp var det bare å gi meg beskjed. Nå mot jul for nøyaktig fire år siden. Jeg fikk jobb i november i tillegg så plutselig hadde jeg to stillinger og jeg sviktet ingen. Ble lange dager i desember, men vell verdt det.
      jeg sender deg mange gode tanker, og jeg håper at du får napp::)

    2. Enig “fridager “blir ikke det samme om en ikke jobber…men for meg er det jo pga formen så det blir jo litt annerledes,du har vel mistet jobben om jeg husker rett..
      Håper du finner noe positivt å fylle dagene med etter hvert…eller får en jobb igjen du kan trives med
      God natt 🙂

    3. det er en overgang å gå hjemme,særlig når det i tillegg er ufrivilligt.
      Jeg krysser fingrane for att det blir bedre og att du kommer deg i ny jobb eller andre aktiviteter som kan farge dagen litt.

    4. Jeg krysser fingre for at du finner en meningsfylt jobb, sånn at dagene kan bli fargerike igjen. Så du kan glede deg til fridager igjen, og ikke gå hjemme å kjede deg.

    5. Dette hørtes ikke så koselig ut. Fint du har bloggen….jeg skjedet meg også veldig i dag, men jeg begynte å gå på bloggen, og jeg leser for tiden til fagbrev.
      Jeg trener en del og det går mye tid til det. Er det ikke noe cafe` eller senter i nærheten av deg som du kan tusle eller kjøre til?

    6. Jeg håper du finner noe du synes er meningsfullt å holde på med framover. Jeg er som deg, LIKER å jobbe, ha et sted hvor jeg vet jeg gjør en god jobb. Liker ikke å skulle være hjemme, over LAANG tid hvertfall … Krysser fingrene for deg om at du får en ny jobb <3

    7. off, fikk vondt i meg når jeg leste dette her kjære deg!
      ja er ikke noe drøm og gå hjemme slik over tid, ferie er en tid, men da vet man at man skal tilbake på jobb!!
      skulle ønske jeg hadde noen gode ord til deg, setninger som kunne lyse opp noen FÅ sekunder hos deg <3
      ønsker deg virkelig det beste!! stor klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg