Tortur både her og der

Vet du hva dette er? Det er et av våre to nye torturkammer som har til hensikt å ta knekken på rottene som vi har under huset .. La meg presisere: UNDER huset, ikke i kjelleren altså. To store rottehull, et inni vedboden og et på andre siden av huset viser tydelig at her har vi ubudne gjester. I sommer satte sønnen og stabla ved inni boden, og da han kikka opp så han rett på ei diger rotte! Brrrrrr … er glad det ikke var meg!!

Vi har forsøkt med vanlige rottefeller. Sånne som alltid har vært i salg lissom, men de funker omtrent som en fuglemater, bare her mater vi rottene. Maten forsvinner. Ingen rotte henger igjen. Bortsett fra for et par dager siden, da lå et rottebein igjen der inne. Men resten av rotta så vi ikke noe til. Eller drømmemannen så den ikke, jeg holder meg langt unna denne krigen. Men i går, da hadde vi fått fangst vettu, i den gamle fella, rett etter at vi hadde kjøpt disse nye torturgreiene.

Et stykk udyr. Fant ikke ut om det var den med tre bein eller en annen. For den var visst litt halvspist av sine medborgere under grunnmuren her, så den gikk rett i søpla uten at den tøffe mannen min orka å ta den nøyere i ettersyn. Snakk om pingle da!! Det var like før jeg måtte ut og rote den frem fra søppeldunken igjen, bare for å se om det var den som vi hadde huka tak i sist … 

Siden jeg er i torturmodus kan jeg jo like godt fortsette litt i samme stimen:

Mange har, og har hatt, det mye verre enn meg. I know. Det er bare så synd at den tanken ikke hjelper for noe som helst .. mannen på bildet under sover i det minste. Skulle gjerne gitt han noen middager og ei dundyne i bytte mot en god natts søvn!

Sånn, da gjenstår det bare å ønske deg en fin kveld. Bildene tok jeg i Gdansk i Polen da vi var innom et av museene der. Og dette var igrunnen bare for peanuts å regne i forhold til mye av det andre vi kunne studere der inne.

3 kommentarer
    1. min mann sier att dere sikkert må bruke gift i tillegg til felle,grunnen er att ikke alle rotter går i fellene,hulla må holdes åpne til dere er sikker på att alle rottene er borte

    2. uff rotte under huset hørtes slettes ikke greit ut,håper dere har forsikring som dekker for slike utøy.
      Min mann jobber som skadesanerer og er på en rotteskade nå,det er ikke pent det som avdekkes i vegger og tak :(håper dere får tatt rottene og tettet hullene så dei ikke kommer seg inn igjen.
      Det er nok mange som lever mye verre enn vi gjør,vi får være evig taknemlige for det vi har,tenker det går seg til for deg også etterhvert 🙂

    3. Jeg er jammen glad jeg ikke er rotte hos dere…Eller noe sånt 😀 Håper det var den med tre bein på en måte…ikke hyggelig om han stavrer rundt uten et…bedre han gikk i torturkammeret eller fella 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg