Fire år på blogg.no

I dag har midtlivskrise bursdag. Akkurat for fire år siden posta jeg mitt aller første innlegg her inne. Siden har livet gitt meg mange slag i trynet, for å si det mildt. Selvsagt noen oppturer også innimellom, men føler at de som går feil vei fortsatt er i overtall. Det er kjipt. Men det aller kjedeligste er å innse at livet bare er sånn. Kjempe seg opp av den ene kjellertrappa etter den andre. For hva? Bare for å samle krefter til neste fall lissom. Hva er vitsen med det?

Er det bare meg det er noe galt med? Som ikke tåler en dritt .. Eller er alle dere andre slik som foreldrene mine, som ikke skal vise at noe er galt. Alt skal se perfekt ut på overflaten, samme fanken åssen det er innforbi husets fire vegger. Er det mer riktig å leve på den måten? Skuffe alt under teppet og late som .. Og hvordan får en det til, mens en samtidig klarer å se lykkelig ut?

Yess! Livet er hærlig!!

9 kommentarer
    1. Nina: Du har så rett så rett. Og jeg hadde rett jeg også, da jeg skreiv innlegget. Da sto det fire år. Men så, spør ikke hvorfor, så begynte jeg og telle alle 1. oktoberne siden jeg starta – og de var det fem av. Herregud så flaut!! Snakk om å ha masse annet rart farende rundt oppi hodet. Jeg forandrer det nå. Kan jo ikke være bekjent av dette … *pinlig*

    2. fruensvilje: Takk, takk. Men det var visst ikke fullt så mye jubileum – tellefeil! Bloggen er fire år. Og jeg telte og telte, for først laget jeg et innlegg med fire år. Men så telte jeg alle 1. oktoberne siden det første innlegget og det ble fem! Snakk om bomull i hodet da gitt .. udugelig til det meste tydeligvis.

    3. gratulerer med 5 årsfeiringen :))
      Vi som har fulgt deg over tid har full forståelse for att kjellertrappene er lette å snuble i når vi leser alt du har måtte gå gjennom,alikavel har jeg et veldig positivt inntrykk av deg som person :)) og jeg håper av hele mitt hjerte att det ordner seg for deg på ene eller andre måten når du er ferdige med din periode i jobben din

    4. Gratulerer med bloggbursdag 🙂 Jeg tror nok alle har sitt å stri med ,gud skal vite at det har jeg også men jeg liker ikke å blogge om det vi er en liten bygd og en fjær blir fort til fem høns . I tider der er tøft deler jeg det meste med min mann og mine venninner. Jeg beundrer deg for at du deler dine tanker både de vonde og de gode for jeg vet du har humor . Det er en tøff situasjon du står i nå men dette ordner seg etterhvert men det tar nok tid og krefter .
      En goeholderundtknib <3

    5. Og grattis med blogg-bursdagen!! Men er det ikke 4 år siden,for da jeg gikk inn på linken var datoen 01.10.2010…Uansett et lite jubileum!;) Klem

    6. Grattis med blogg bursdag! 🙂 Jeg tror vi er født med litt forskjellige gener, som jeg kaller det. I min familie har vi ofte lett for å SE lett på ting. Ikke det at vi IKKE er lei oss EVER liksom. Vi har våre drittperioder, og det skjer så klart mye dritt i vår familie også. Men vi har ikke så lett for å dvele lenge ved det, for det blir ikke noe bedre av DET har vi funnet ut. Så som regel får vi snudd ting ganske fort, altså fokuset på ting. Men at vi klarer å gjøre det ganske “lett” tror jeg kanskje ligger i “genene”. For det er ikke sånn at jeg later som ting er bra. Når jeg er lei meg, så ER jeg det. Men jeg gidder ikke å BLI der særlig lenge, for jo mer man graver jo verre blir det… Så for meg handler det om fokuset mitt, om jeg for fokuset oppover igjen i en svingende fart. Og HVA jeg gjør for å endre det. Vet ikke om det var noe svar, men det var litt om hvordan jeg tenker. Jeg synes du har vært skikkelig uheldig i forhold til dette med jobben nå, det er noe dritt. SÅ enig. Og klart det preger mye av hverdagen. Jeg har ikke mistet jobben, men har fått en HAUG endring i mine oppgaver i høst. Og det er slitsomt nok bare det. Så jeg skjønner din frustrasjon. Stor klem fra meg <3

    7. Oj , grattis det var lenge..har ikke blogga et halvt år engang jeg 🙂 🙂
      Jeg synes godt man kan fortelle hvordan man har det, om man er komfortabel med det..
      Og jeg syns jo du har mange “positive” innlegg også…det ene utelukker jo ikke det andre..det er vel som regel litt av hvert for de fleste.. Ønsker deg i allefall alt godt og en fin dag <3

    8. Skjønner godt at du har det tøfft og alt er leit nå…Ja.noen er nok “fasadefin”,og alt virker så greit! Men faktisk tror jeg de har det værre som bærer alt inne i seg… Jeg er nok lik deg der,viser følelser og sier som det er.Godt med gode venninnner og fam når en har det slik;) Håper ting snur seg,og at du etterhvert finner en jobb som du kan trives med. Klem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg