Ei uke med barnebarna



Siden fredag har jeg vært barnevakt.
Den siste snuppa leverte jeg på sfo i går morges, så nå har stillheten senket seg i heimen igjen. Så litt frem til det mens det sto på som verst her, men vet ikke helt om det ble som forventet. Det ble veldig stille, og ikke så mye annet å tenke på enn jobbsituasjonen og annen elendighet. Så på den måten var denne barnevakt-uka en vinn-vinn situasjon. Jeg må bare innrømme at jeg storkoser meg når jeg får lov å låne dem på denne måten. Det er jo litt slitsomt, men helt utrolig koselig.

Begge to har sovet på vårt rom. Heldigvis er det temmelig stort, hele 18 kvm, så jeg føler ikke vi får pustevansker selv om det står ei voksen gjesteseng og ei reiseseng der inne. Mulig drømmemannen ikke er helt enig, men han sover jo uansett, så det kan ikke være det største problemet når jeg tenker meg om. Jeg derimot, våkner for hvert minste pip. Svupps, så står jeg over den ungen som grynta eller peip litt i søvne, eller snudde seg og sparka av dyna. Puuuh. Kavete og litt irriterende at jeg ikke bare kan sove meg gjennom disse lydene, men nettene er jo litt rare likevel, så noen ganger ekstra inn og ut av dyna gjør ikke den store forskjellen egentlig.

Trodde jeg skulle sove sykt godt i natt. Men sånn ble det ikke .. Uten søvn duger helten ikke, det er iallefall helt sikkert, og jeg har kjent litt på den følelsen en stund nå. Bomull i hodet. Ser ut som et vrak. Poser både her og der, men dessverre er det ikke handleposer med ny garderobe eller fine pynteting til huset. Jeg har fått sovepiller, men så lenge jeg skulle ha ansvaret for verdens skjønneste barnebarn så turte jeg jo ikke bruke de heller. Men i natt .. kanskje .. Det er iallefall ingen risiko for at denne dama skal bli avhengig av sånn dop. 

Natta stiller seg i køen med de mange og veeeeeldig lange, nokså søvnløse. I dag skal jeg bare på jobb noen ganske få timer, og så tar jeg helg. Langhelg. Helt til mandag kl. 16. Men ikke engang det er like forlokkende og lystbetont som før. For jeg vet jo at mine dager på Fædrelandsvennen går mot en slutt, og da blir det plutselig bare fridager. Det er ikke noen god følelse. Det kjennes mest ut som om jeg står midt i en vond skilsmisse. Der bare den ene er gått lei. Og det er ikke meg .. 

9 kommentarer
    1. frodith: Leter og leter .. Jeg KIKKER jo på nav og finn og slikt da. Men har foreløpig ikke noen presentabel cv jeg kan være bekjent av, så jeg leter vel ikke akkurat. 🙁 Og ikke vet jeg HVA jeg skal lete etter heller. ANER ikke HVA jeg kunne tenke meg å gjøre, eller hva jeg passer til, annet enn det jeg alltid har gjort.

    2. Så koselig med besøk av barnebarn. Da har du hatt nok å henge fingrene i noen dager, det er helt klart. Jeg håper du finner en ny jobb du kan trives i fort! Krysser fingrene for deg 🙂

    3. Så kos du har hatt barnebarna på besøk, det var nok et koselig avbrekk midt i den situasjonen du er i. Selv om det er slitsomt med småttinger også. Jeg håper også at du får en ny jobb du kan trives i. Leter du mye NÅ eller? Stor klem <3

    4. god morgen.Skjønne småjenter,ikke rart du har vært fraværende her på bloggen :)) å passe barn og blogge samtidig går som regel ikke.
      Slitsomt når det er så lenge med småbarn men det virker som du greier det helt fint :)krysser fingrane for att søvnen kommer tilbake,er overhode ikke godt å fungere med dårlig nattesøvn nei

    5. Fru Stussli: Takk for det. :o) Mine barn hadde heller ikke slike besteforeldre, kan telle på en hånd de gangene de overnatta. Så jeg sverget at jeg skulle bli bedre enn det om jeg ble velsigna med barnebarn – så her er det stort sett alltid plass om noen trenger barnevakt. ;o)

    6. Herlige bilder av fine barnebarn. Så koselig for dem å få være hos dere i mange dager <3 Slike besteforeldre har ikke mine barn hatt og det tror jeg de ønsker seg.
      Midt i en skilsmisse og du er den som ikke er gått lei. For en flott beskrivesle av en så trist situasjon. Håper du snart finner en ny jobb som du kan trives like godt i.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg