Kristiansand – nesten by night

 

Blåtimen. En av de siste dagene i august. Vandring langt sjøkanten i Kristiansand grytidlig på morrakvisten .. Mye å tenke på og veldig lite søvn kan resultere i de fineste bilder. Men jeg trenger strengt tatt ikke å gjenta det så veldig ofte. Begynner å se på meg at det har vært mange våkenetter i det siste, og føler meg hakket verre enn jeg ser ut. Håper det snur snart. For søvn er ganske viktig for den daglige eksistensen har jeg erfart tidligere.

Vi har lagt ut båten for salg. Med tungt hjerte og en vond klump i magen. Fått et bud også nå, men det er litt for lavt. Kan ikke helt se for meg en sommer uten båtturer, men det er mye jeg ikke kan se for meg for tia .. og vi har funnet ut at vi må ta noen grep her for at vi ikke skal gå helt på ræva om det aller verste skjer. Være litt i forkant på en måte.

Båten var der vi kunne hente mest kapital .. og den kapitalen går til å bli kvitt noe gjeld og redusere månedsutgiftene med mange tusenlapper. Kjipt. Men det går jo alltid an å få fatt i en ny båt. En eller annen gang i fremtiden. Om vi skulle få råd til det. Vi er vel litt seint ute for å selge nå, men den koster jo flesk å lagre frem til våren igjen også. Alt for mye egentlig. Så dermed er den prisa veldig lavt, synes jeg. Tør ikke tenke på hva den har kosta disse fem årene vi har hatt den .. velger å fokusere på alle de fine turene heller, og da har det nesten vært verdt det. Nesten. Mange gode minner har jeg iallefall. Og jeg ser ikke frem til å bli landkrabbe akkurat.

Det er september. Og den måneden kom snikende ganske grå og plutselig. I slutten av uka blir det åpnet for å søke sluttpakker, og de som måtte føle for det har tre uker på seg for å bestemme seg. Tre uker for å bestemme seg for om en tør ta skrittet ut i det ukjente. Uten fast jobb og inntekt. Alternativet er kanskje å få sparken. Og da ser det iallefall bekmørkt ut økonomisk.

Hadde bare ikke hodet vært så jækla fullt av bomull. 
Da kunne jeg kanskje klart å tenke litt her ..

13 kommentarer
    1. Huff. Dette var leit. Veit kva du meiner mht søvnløshet.. Har type 2, stadig oppvåkning og aldri dyp søvn.. Viktig å få føle seg utkvilt. Håpar heller snur snart.. God klem

    2. ninaoglivet: Er visst inne i en dårlig stim .. og her har jeg vært de siste ti årene omtrent. Jippi! Er det ikke det ene så er det det andre!!

    3. frodith: Joda, vi har hytte. På ei øy. Med sjø rundt på alle kanter, hehe, men det er ikke det samme som en båttur. Og vi har jo brukt denne båten som “bil” om sommeren liksom. Så det blir merkelig å plutselig være uten .. selv om vi har ei lita jolle.

    4. fruensvilje: Ikke evig, dessverre. Men en sluttpakke pluss arbeidsledighetstrygd i etterkant varer lengre enn 80 som navsnylter ..

    5. fruensvilje: Sluttpakke betyr jo at vi får en “gavepakke” med oss på veien. Blir betalt for å gå frivillig. Så det er jo greit, men om det ikke er noen jobb i andre enden hjelper jo ikke det noe..

    6. nydelige bilder.Skjønner det er vemodigt å kvitte seg med båten,men bedre det enn huset da.
      Det er bedre å få sperken enn å si opp selv,da får en i det minste arbeidsledighets penger fra dag en.Sier en opp selv tror jeg det er en kantene tid før en får dagpenger.

    7. Dette må være en utrolig vanskelig tid,og for en påkjenning!! Er du i jobb nå? Krysser fingrene for at du tar det riktige valget:-)

    8. Du har hvertfall tatt mye fine bilder 🙂 Og selv om dere selger båten, så har dere HYTTE har dere ikke, ved vannet? Fint det også? Det med jobben var jammen det skumleste, og det var ikke så gøy akkurat. Har du lyst på jobb noe annet sted da, hvis det skulle by seg en sjanse? Med høsten kommer det hvertfall SNABLA mye fine farger, og da får du fine bilder altså <3 Håper du finner litt glede i det 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg