6,5 km på quisten

God søndag der ute. Her starta dagen skrekkelig tidlig. Jeg har sovet dårlig i natt, alt for varm, klam og svett, og hadde sykt vondt i beina. Det toppa seg da jeg attpåtil begynte å hoste, så da gav jeg opp og tilbragte mesteparten av natta i halvveis sittende stilling i sofaen.

Ei natt med hjernen på høygir altså. Grubla både på det ene og det andre, alt utenom store verdensporblemer da. Det overlater jeg til andre som får betaling for sånt.. Her er det mer på dette nivået: Når skal denne jækla varmen forlate kroppen min? Hvorfor er beina så vonde? Hvorfor ble denne helga så dritkjedelig? Hvorfor må jeg bli så skrekkelig sur og lite omgjengelig bare fordi jeg har vært syk en stund? Og hvorfor pokker har vi aldri noen penger til overs? Små personlige problemer altså, som kan virke som filleting for de fleste andre, men som er mer enn nok for meg. Og den der morroklumpen som har sagt at en ikke skal frykte overgangsalderen fordi det ikke er høna, men eggene som går ut på dato .. han skulle jeg gjerne ha kverka!! For når sant skal sies, så ødelegger denne overgangsalderen sinnsykt mye. Og om det ikke blir bedre enn dette fremover så føler jeg nesten at jeg ikke har noe liv .. egg og heteturer er jo bare peanuts i forhold til all den andre elendigheta. Om du ikke skjønner hva jeg snakker om så gjør du kanskje lurt i å nyte livet før overgangen inntreffer. Etterpå er det nemlig for seint..

Toppen av lykke? Jo, det var selvsagt da jeg fikk kjøpt en fin, brukt komfyr til hybelen til en overkommelig pris. Men så kanta faenskapet på hengeren (stroppa løsna, aldri skjedd i historien før, for min mann knebler det vi har med på hengeren så en skulle tro det aldri skulle av igjen). Vel, det ble tur til søpla istedenfor .. Hipp, hurra!! Lykkefølelsen denne helga varte omtrent i en halvtime!

Da er vi like langt der. Uten komfyr på hybelen, og forsåvidt uten leieboer også. Har ei liste så langt som et vondt år med potensielle folk som vil bo her, men det er sykt vanskelig å velge. Men han som har sagt opp har betalt ut denne måneden også, og er ikke helt flytta ut, så vi har noen uker på oss. Men det er jo en idiotisk tid å få ledig hybel på, for alle studentene trenger jo boplass fra august. Typisk!

I håp om å restarte hjernen tok jeg en morratur. Hunden vår er som den verste fjortisen du kan tenke når det gjelder å stå opp tidlig. Ho er fortsatt litt sjokkskada etter matmors ville påfunn. Tenk å gå ut før ni da!! Ikke er det fint vær heller, men vi kom oss heldigvis hjem igjen før alle himmelens sluser åpna seg på likt. Selv om det ikke hadde betydd så mye til eller fra, for blaute var vi jo uansett. 

Et hundeliv er ikke så aller verst faktisk. En god, stor pinne og bading så er det ubeskrivelig hærlig rett og slett. Faktisk frista det meg også litt det der. Ja, badet altså, men droppa det i dag. Hadde kanskje følt meg litt teit om jeg lå der og vaka i bare nettoen om det kom et annet menneske som var tidlig på’an. Hmmm .. kanskje en annen gang .. De kunne jo for eksempel bare ha kikka en annen vei om de tilfeldigvis hadde kommet over meg der i det våte element. Forresten så traff vi ingen i dag. Alle lå sikkert under dyna helt til vi var hjemme igjen. Det er jo tross alt søndag!

Vi har et flott turterreng her. Omtrent rett utenfor stuedøra.

Sommer sa du? Vel, det er iallefall ganske høstlig her i dag .. og akkurat nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke sitter på hytta og skal pakke oss hjem i dette drittværet. Men neste helg, da må vi bare, for da skal vi ha Cognac Klubben der ute .. men først er det jobben som kaller. Og jeg er ganske klar for det. En uke sykmeldt er ikke det samme som en uke ferie. Jeg foretrekker absolutt den siste der, og håper det er lenge til jeg skal feile noe igjen. Helst ikke i år jaffal!

Nyt siste rest av helga da. :o)

5 kommentarer
    1. Litt av en dag forstår jeg. Men jammen er du flink som kom deg ut på tur så tidlig! Håper du får en fin uke og at formen snart er helt på topp igjen.
      Kjedelig med den komfyren, men får satse på at det ordner seg med en ny – før den neste leieboeren flytter inn 🙂

    2. Uffda, ikke særlig til morgenfugler i dag. Jeg er også en elendig morgenfugl i dag..eller…våknet hele natta, av en altfor liten sofa hos mamma…Så egentlig er jeg vel full av allverdens fugler… Men du kom deg jammen opp på tur i ørska, og elendigheten, det står det respekt av 🙂 DU skulle bare tatt deg et bad, og driti i om noen så deg, det er deilig å bade når det er litt overskyet også 🙂 Og who cares hva de andre tenker, de kunne fint snudd seg en annne vei ja 🙂 Håper du blir i bedre form snart 🙂

    3. Så synd med komfyren, håper dere finner en annen og at dere klarer å velge i havet at folk som trenger et sted å bo.
      Ikke helt dagen forstår jeg, men utrolig herlig med tur samme hvilket vær det er. Her skinner solen litt og så regner det og slikt vær er ikke noe, for litt for varmt til å jobbe inne og regnet gjør at det frister ikke med hagearbeid. Får ta meg en tur å gå
      Klem (eller som minstemann her sier, melk, for det er jo klem det og)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg