Lite brukt hytte ..

Noen ganger går det ikke helt som planlagt.  Vel, i år var det ukene på hytta som skar seg. Vi pleier jo å være her i nærmere to måneder. I år ble det snaue tre uker. Mest fordi jeg ble syk. Orka ikke stå opp midt på natta for å sitte på med drømmemannen når han skulle til jobb. Alltid ellers har det gått helt greit. I år gav jeg opp etter første morra. For å holde ut uka på jobb kunne jeg iallefall ikke stå opp klokka fem. Så vi flytta hjem og jeg klarte meg gjennom den første uka etter ferien. Såvidt. Hangla meg gjennom, uten at det var godt for noe som helst.

Denne uka skulle jeg ha jobba kveldsvakt. Jeg elsker kveldsvaktene. Stort sett. Får gjort så mye på dagtid da som jeg ellers ikke får tid til. Og har alltid mer energi før en kveldsvakt enn etter vanlige dagvakter. Så jeg hadde sykt mange planer. På hytta. Inkludert å jobbe litt med brunfargen.

Det ble verken brunfarge eller noe annet på meg. Til nå har jeg sittet inne hele uka. Kan ikke sole med disse tablettene innabords, må vente til to uker etter at kuren er ferdig. Og det er lenge til det! Da er vi vel kommet til høsten, og drømmesommeren er over for lengst. Dessuten har jeg vært så varm og tett at jeg ikke har orka å være ute i denne varmen. Jeg som simpelthen er den soltillbederen og aldri kan få det for varmt! Men jeg sitter også inne fordi jeg er sykmeldt. Det er flaut å gå ut da. Synes jeg. Sikkert noe jeg har blitt innprenta med siden barndommen. Var vi ikke friske nok til å gå på skolen kunne vi heller ikke gå ut. Ikke den dagen, og ikke dagen etter .. så derfor sitter jeg her da. Depper litt. Sover mye. Tenker enda mer.

Tenker på jobben og fremtiden. Om det i det hele tatt er noe der ute for meg. Og blir enda mer deppa. Uff. Hadde ikke godt av denne uka akkurat nå kjenner jeg. Synes temmelig synd på meg selv og er litt sur og gretten. Men jeg har tatt av meg to kilo til på en uke siden jeg får litt vondt i magen av antibiotikaen. Og det er helt greit. Egentlig det beste som har skjedd den siste uka. 

Lurer på om jeg rett og slett må finne på noe i dag. Komme meg ut av huset. Tenke på noe annet. Selv om det er stor fare for at noen ser meg. Noen som vet at jeg ikke er på jobb ..

Skal du gjøre noe gøy i dag?
Hva ville du ha betalt for å leie hytta vår en uke midt i beste sommertid?

Går du ut blant folk når du er sykmeldt? 

11 kommentarer
    1. Om jeg går ut når jeg er syk/sykemeldt? Det må jeg jo siden jeg bor alene, for å fylle opp kjøleskap og matskap. Hvor mye jeg er ute kommer jo ann på hva jeg er syk for… Er det forkjølelse og den slags holder jeg meg inne, men er det nakke og armer som jeg ofte har slitt med er jeg ute å rører på meg mye.
      Om det blir gøy i dag vet jeg ikke, men jeg skal ha besøk av en venninne så får vi se hva dagen bringer.
      God bedring :o))

    2. Ut på tur! Ikke sitte inne å deppe! Folk har ingenting med om du er ute når du er sykemeldt (men jeg vet hvor du har det fra, skyld og skam fikk de prakka på oss som unger, ikke sant?) Ønsker deg god bedring! Noe morsomt i dag? Tror ikke det. Hadde en SVART dag i går, men det er bedre i dag 🙂 Klem til deg fra meg!

    3. Klart jeg går ut. Vi må bli ferdig med dette at vi ikke kan gå ut om vi ikke klarer å jobbe så mye. Det er jo enda viktigere å komme seg ut. Man skal jo bygge seg opp igjen etter sykdom og det gjør man ikke med å kun sitte inne og være inaktiv. Man må gjøre så mye man klarer. Jeg har vært borte fra arbeidslivet i snart tre år, tenk måtte jeg sitte inne de tre årene. Det hadde vært deprimerende. God bedring:)

    4. Nydelig hytte du har da.
      Ikke noe kjekt når kroppen ikke vil være med på planene en legger.
      Det der er vell noe de aller aller fleste har opplevd.
      Jeg blir som deg da. Sur og deppa. Når tingene ikke fungerer slik de skal.
      Har allikevel en lei uvane at jeg går på med krom hals… Det er ikke lurt, men lært… Nope ikke denne jenta. I alle fall ikke enda.
      Håper du snart føler deg bedre, og at sommeren ikke er over enda for noen av oss.:)
      Riktig god bedring og lykke til.:)

    5. Oldemorbloggen: Takk. Jeg blir veldig “sånn” når jeg blir sittende inne på dette viset. Alltid. Egentlig burde jeg ha lært av dette for lenge siden, og iallefall kreka meg ut bittelitt hver eneste dag. For psykens skyld i det minste ..

    6. Uff, her var det mange dystre tankar, men slik er det når helsa skrantar. Det må vera eit djupt sakn å ikkje kunne vera på denne koselege hytta, og i år som det har vore slik ein fin sommar. Eg ønskjer deg god betring, og tenk på at sommaren er ikkje slutt enno og hausten er ei fin tid, den og.

    7. Har selv fått den innprentet, er du ikke på skolen, kan du heller ikke gå ut.
      Noe jeg kjenner fint på når jeg er syk den dag i dag også.. jeg går ikke ut med mindre jeg virkelig mååå.
      Så leit at hyttesommeren ikke ble som den bruker:/
      Satser på sommeren varer litt lenger så dere kanskje kan bruke den i helgene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg