Katten som ingen ville ha

Vil du hilse på Milo? Her er han. :o) Synes det ble så kult dette bildet som jeg tok i går at jeg bare måtte vise det til dere. Milo er en herremann med noen år på nakken. Noen vonde år, og iallefall de to siste har han bodd ute. Så da eldste dattera mi skulle ha en katt så gjør ho ikke bare som alle andre og plukker seg ut et nydelig lite nøste blant alle de som er tilgjengelige over alt. Neida, dette måtte kombineres med et eller annet ho kunne redde. I skikkelig Janne-ånd. :o) Og her kommer Milo inn. Men hvem hadde ikke falt for disse knallblå øynene da?

I utgangspunktet var han gratis. Men siden ho var så redd for at han skulle ha det vondt og feile et eller annet så tok ho han med til dyrlegen. Og det er jo som de aller fleste sikkert vet langt fra gratis. 5000 kjappe! Milo måtte trekke ei tann og få medisiner, han har brukket halen og kjeven og har tydeligvis fått mye juling i livet. På hvilken måte er uvisst.

Han ble vaska og stelt og står nå frem som en skikkelig fin rasekatt. Ragdoll. Kosete og veldig rolig til å være uteligger. Men når alle andre sover så tar han sine nattlige turer, om han klarer å komme ut av et åpent vindu. Og det er da han gjerne havner der han har oppholdt seg i det siste. Men de vil jo ikke han .. selv om han har fått låne en busk i hagen deres ganske så lenge.

En eller annen gang må han ha hatt et hjem. Han er iallefall sterilisert. Men ho som visstnok har eid han ville ikke ha han tilbake. Ho hadde allerede nok katter ..

Nå har han iallefall fått et godt hjem. Om han bare vet å sette pris på det. Og jeg håper, for min datters og barnebarns skyld, at han kommer til å slå seg til ro hos dem. Litt slitsomt å måtte lete etter katten sånn i tide og utide.

Navnet er ingen tilfeldighet. Det er fra det litauiske myliu som uttales milo. As myliu tave betyr jeg elsker deg. Så Milo betyr kjærlighet eller elske. 

Det er tirsdag og sola skinner. Hadde det ikke vært for at jeg just har kommet tilbake fra ferien, så hadde jeg nok ikke vært på jobb i dag .. Sommerforkjølelsen sitter som heia her. Øynene renner, nesa er både tett og renner på en gang, øresusen står på for full guffe. Hoster ikke så mye, men har vondt i hodet og nakken. En uke har det vart, og noe bedre har det visst ikke tenkt å bli med det første. Dette er slitsomt! Spesielt når det er så varmt over alt .. For all del, jeg klager ikke over varmen! Jeg klager over formen på kjærringa, for sol og varme får en jo aldri nok av.

Ønsker deg som kikker innom en fin dag! :o)

6 kommentarer
    1. Nydelig katt <3
      All ære til datteren din som har gitt han et godt hjem. Skulle vært flere slike mennesker 🙂

    2. Adina: All ære til dattera mi, ikke meg. Jeg hadde nok valgt et søtt lite nøste som ikke hadde vært gjennom så mange traumatiske opplevelser.

    3. så herlig! 🙂 all ros til dattra di!
      samme gjorde jeg. redda en uteligger, som jeg har valgt å kalle for UTE hihi.. en ikke så attraktiv katt som folk faller for ved første øyenkast. veldig kraftig/tjukk, masse arr som ikke går vekk osv. har hatt han i to år og det har vært en kamp, bokstavlig talt..
      ute var ikke slik denne katten i innlegget var. ute var hissig, livredd, og slo den som tok på han.. men jeg hadde ingen jobb i den tiden og allverdens med tid til å temme han. 2 mnd senere sluttet han å slå. en mnd senere sluttet han å stikke av. 2 år senere er han verdens beste god gutt. det har kostet. jeg kastrerte han og sjekket han og har gitt ham ormkurer. men d er alt verdt det. han var en fortapt sjel, men ikke lenger. nå koser han seg med mine 2 andre katter. det var tre katter men hun ene har forsvunnet desverre. de fikk connection bare dager etter alle kom i hus (alle 4) og alle er redda fra gata. de er som en gjeng brødrer. utrolig fint å se på. glad det finnes sånne mennesker som dere 🙂 mvh kristiansander

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg