Klar for båttur .. snart ..

.. og jeg håper jo vi får et par, tre dager som dette. Bildet er tatt i forrige uke, da drømmemannen og jeg hadde en liten svipptur til Lillesand. Slike dager kan vi li’! Men akkurat nå ser det heller litt grått ut. Ikke fullt så ille som den dagen vi tenkte å kjøre innover Kvåsefjorden rett borti her, for da så vi ikke en dritt nemlig:

.. og det er jo litt kjipt å ha denne sikten. Eller mangel på sikt. La det være sagt, vi snudde denne dagen. Så bare noen meter fremfor baugen, og de få båtene som kom mot oss dukka opp som svarte katter i natta. Plutselig var de der! Veldig nærme. Synes jeg, og det liker jeg jo ikke, for da har jeg jo mista den berømte kontrollen vettu .. og selv om det er drømmemannen som stort sett styrer båten så vil jeg jo gjerne føle at jeg takler dette.

Vi har tenkt oss til Risør. Så får vi se hvor langt vi kommer. Drar sammen med hyttenabo’n som har nesten samme båt. Dermed har ingen av oss noe særlig komfort å skryte av. Og uten kjøkkenfasiliteter blir det lite matlaging. Noen grillpølser på bøttegrillen, reker kanskje .. og knekkebrød og smøreost som frokost. Derfor må vi ut og spise middag. Eller lunsj. Iallefall et måltid om dagen. Akkurat det er kanskje bare en fordel?

Første stopp er Arendal, i ettermiddag en gang. Tror vi. Det meste går litt på gefylen her, tar det som det kommer, men har noen ønsker. Hjemme hos Wenche ser ut som en grei plass å ta et litt bedre måltid enn disse medbragte knekkebrødene. Så da går vi for det. Om vi finner frem. :o) Stangholmen fyr utenfor Risør er også en grei plass å spise. Der var vi jo i fjor, og fant den flotte overnattingsplassen på øya ved siden av fyret. Idyllisk som fy. Men da var det også tidenes smeigedag her i sør. Ja takk, vi tar mer enn gjerne en reprise av den, på samme plass. ;o)

Vi har starta på siste ferieuka nå. Litt vedmodig. Men jeg prøver å fortelle meg selv at sommeren ikke er over selv om ferien går mot slutten. Vi har jo tenkt å være øyboere en stund til. Iallefall til begynnelsen av august. Selv om det meste blir litt mer tungvind når en skal på jobb til forskjellige tider .. men det ordner seg nok. Om en bare legger godviljen til.

Et spørsmål sånn i avslutninga: Når du ser disse røde ordene/linjene i innleggene mine, vet du da at det er en link til plassen jeg skriver om? Eller tror du bare at jeg har lagt på en farge sånn for morro skyld? Kjekt å vite, for om du ikke har forsøkt å klikke på dette her, så har du kanskje gått glipp av mange flotte plasser, dypere beskrivelser, gode fakta .. iallefall noe som er lurt å få med seg. Synes jeg.

Ønsker deg en flott dag! :o) Jeg må pakke ned et par truser, badetøy, en genser og et skift. For stort mer enn det har vi ikke plass til i denne lille 21 fots farkosten vår .. og ja, jeg er nydusja, så da trenger jeg sikkert ikke vaske meg på en dag eller to heller! ;o) Og lørdag må vi være tilbake her, for da skal vi på konsert i Fjæreheia, med påfølgende vorspiel på terrassen hos oss. 

11 kommentarer
    1. Moving On: Sporty ja, hehe. Mange tror vi er steingale som drar såpass langt i en så liten båt. Men det gjelder bare å innrette seg. Ble en flott tur. Kommer sikkert noen bilder etterhvert. ;o) Håper du har en fin sommer.

    2. 4 barns mamma: Vi skal ta en pause fra øya i noen dager nå. Den ene dattera mi ville så gjerne ut, og da helst uten oss skjønte jeg. Selv om ho ikke helt sa det rett ut .. så vi overlater hytta til ho, samboeren og dattera frem til fredag. Håper de får fint vær der ute. :o)) Imens kan jo jeg prøve å fikse litt i den forsømte hagen hjemme etter arbeidstid .. eller noe sånn.

    3. Dere er bare så heldige som kan tilbringe dagene i båt på sjøen og i det flotte været som dere har fått den siste uken, håper det fortsetter slik.
      Kos dere videre som øyboere fremover.

    4. Moving On: Kom så langt også. Er i Risør nå og har spist lunsj. Nydelig by og nydelig vær. Men det regnet godt da vi starta hjemmefra i går formiddag

    5. så utrolig stillig at dere har tenkt dere såpass langt i båt.
      hørtes utrolig kult ut.
      og hva skal en da vell med alle de fasilitetene=) jeg synst det er en del av skjarmen jeg=)
      har selv en hytte hvor det ikke er vann, so eller strøm, jeg elsker den plassen!=)
      ha en GOD tur og seil forsiktig=)

    6. Jeg tar vel ikke linken akkurat på det røde, men på at det bli HÅND over 😉 Og kan kikke inn om jeg vil 🙂 Det blir bra med en båttur da, kos dere i Risør, og fortsett å kose deg masse etter ferien er slutt også. Det gjelder som du sier å ikke SLUTTE å kose seg, selv om man ikke har fri HELE tida 😀

    7. ønsker dere en fin seilass til Risør,håper værgudane er med dere.
      Jeg har skjønt att dei røde orda betyr att her trykker vi så kommer mann til den plassen du ønsker å formidle til oss.

    8. Håper du får noen deilig dager denne uka også:) Høres ganske flott ut å bare legge ut på tur langs Sørlandskysten, og ta livet som det kommer.
      Haha, jeg var innom linkene i tur og orden…. før du spurte altså;)
      Nyt dagene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg