Uværet som aldri kom


I gå skulle det bli skikkelig drittvær. Regnet skulle bøtte ned og det var også ventet et aldri så lite besøk av Tor med hammeren fra klokka 12 og ut dagen. Så jeg hadde planen klar, male som et gal frem til uværet satte inn. Det skar seg. Ikke fordi uværet kom kjappere, for det dukka nemlig aldri opp. Likevel gikk det meste andre galt.

Først var selvsagt både kosten og rulla stivna. Må ha vært noe i veien med de posene jeg pakka de inn i to dager tidligere. For såpass pleier det jo å tåle. Men neida, her hjalp verken white spirit, bønn eller banning. Men det var sikkert like greit, for det blåste som et helsike, så malinga hadde jo aldri truffet bare veggene.

Her er litt av gårsdagens gjøremål. For arbeidsledig blir man jo aldri! Blir sikkert fint med to, tre strøk med olje. Jeg hadde bare nok til ett, for dette var bordet som kunne suge! For å fjerne gammel skitt og rester av tidligere olje brukte jeg en teakfjerner kjøpt på båtsenteret. Egentlig beregnet på teaken i båten, men den er jo allerede fiksa en gang i år. Så jeg tok resten her likegodt. Dritdyre, men sykt effektive dråper. Noe måtte jeg jo finne på når jeg har tatt fri hele uka nettopp for å fikse ting og tang her ute før den skikkelige ferien.

God morgen forresten! :o)) Allerede onsdag. Skummelt fort disse dagene går. I ettermiddag skal vi pakke oss inn herfra. Og før turen går helt hjem skal vi passe drømmemannens barnebarn noen timer. Kunne godt bare tenkt meg å vært her ute jeg, men vi må hjem for å sjekke over alt til sykkelturen, og det er jo litt greit at vi har en dag på oss i tilfelle vi mangler noe.  ;o)

4 kommentarer
    1. jeg er enig i att rullen burde greie 2 dager i pose,ett annet trikt er grønnsåpe,står utstyret i grønnsåpe stivner det ikke :))
      men det utebordet ble utrolig flott,det var litt av noen edle dråper må jeg si ja.
      Sitter og ser ut vinduet no,det er ikke en regndråpe i luften,men vi hadde nettopp en skybrudd uten like nettopp så da er mine planter godt vannet i dag :)Sykkeltur ? skal dere på sykkelferie i år da ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg