Ny måned – ny veiedag

God ettermiddag i sola! Egentlig begynte jeg å skrive dette innlegget i dag morges, men så fikk jeg liksom ikke helt tid til å fullføre det. Da var jeg enda trøtt i trynet etter gårsdagens kveldsvakt og hadde ikke så skrekkelig lyst til å gå på jobb, men må man så må man.

Da jeg gikk på vekta ble dagen litt lettere. På både den ene og andre måten. :o)) Det er løgn å si at det går fort nå, for det gjør det absolutt ikke! Men det går nedover, sakte men sikkert, og det er iallefall rett vei!

Vektnedgangen siste uke er 0,8 kilo. Har minska 1 cm rundt brystet og 1 cm rundt midjen fra forrige mandag. Ellers er målene som sist. På tre måneder har jeg gått ned 10 kilo, og legger du på tre kilo til fra jeg var på det aller verste rundt nyttår, så må jeg vel nesten være fornøyd med det.

Startet med NOKA 7/4
og veide da 102 – i dag 93,3
Mål bryst ved start 122 cm – i dag 116
Midjemål ved start 107 cm – i dag 100
Hoftemål ved start 109 cm – i dag 105

Tretten kilo mindre! :o)) Og mangfoldige rynker rikere .. for det er en av ulempene med å gå ned noen kilo i en alder av halvgammel kjærring. Jeg leste i en blogg en gang at når du er over 40 så må du enten satse på ansiktet eller kroppen! For når kroppen blir mindre, og ikke fullt så studd, så kommer rynkene i rekordfart. Og det er helt sant! Dessverre. Til nå har jeg følt at jeg har hatt få rynker til være passert 50, men nå er altså den tiden også forbi.. Kan ikke si jeg liker dette ansiktet som ser tilbake på meg i speilet, spesielt ikke på morrakvisten. Men jeg er litt mer fornøyd med den kroppen som hodet sitter på. Så hva skal man egentlig velge av to onder? Jeg går fortsatt for en slankere kropp. Så når jeg har tatt av enda ti kilo så ser jeg vel ut som ei jævla rosin i trynet!

Når det gjelder denne “kuren” så synes jeg det går greit. Jeg var supermotivert da jeg starta, og det hjalp jo godt at NOKA-dietten gikk inn og sponsa det meste av maten jeg har spist de siste sju ukene. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har vært sulten i det hele tatt, selv om inntaktet har vært minimalt. Men om jeg ikke er flink og “spiser” helt regelmessig så går det galt.. Da blir jeg svimmel, dritsulten og skikkelig sur. Og da er det kjempelett å gå på en kalorismell.

I tillegg til NOKA-shake og NOKA-musli så spiser jeg normal middag hver dag. Pluss en del frukt og grønnsaker, salater og smoothie. Det var bare de to første ukene jeg kun brukte produkter fra NOKA-dietten. I det siste, spesielt i helgene, har jeg også spist litt brød, rett og slett for at det er så koselig å spise frokost sammen med de andre her. Noen utskeielser har det vært. Men de har vært særdeles kontrollerte. Likevel har det fulgt med en skikkelig porsjon dårlig samvittighet hver eneste gang jeg har putta noe godis i munnen. Det være seg is, chips eller ei hjemmebakt bolle. selv om det tilsammen bare har skjedd 6 ganger på alle disse ukene. Derfor er jeg egetlig slutta å spise sånt. Og det er nok oppskriften på vektnedgangen også (som om jeg ikke visste det fra før av). Kutt ut alt som er godt og beveg deg mer!

Og bevegelse, det har det blitt mye av. Tidligere når vi gikk tur så synes jeg jo at 5-6 kilometer var en bragd. Nå bør lengda helst tippe over mila. Dessuten har vi faktisk sykla et par ganger den siste uka, henimot to timer på sykkelsetet forbrenner vel en kalori eller to det også. Og i dag skal vi på spinning!! Skal ha en prøvetime på Elixia, søstera mi og typen går der, så vi skal være med dem. Det blir jo sikkert … eeeeh, gøy? Det var iallefall gøy, men det er sikkert minst 15 år siden.

Får vel se om jeg kan finne denne sykkelbuksa da .. For ikke å snakke om den supersexye sportse-bh’n. ;o)


Midtlivskrise på facebook finner du HER.
#nokadietten
#noka #slanking #diett #nyttliv #shake #slankekur #vektnedgang

6 kommentarer
    1. Så superflink du har vært, eller er! For du har jo ikke gitt deg! Merker det at Texas-kosthold ikke er som hjemme, selv om jeg stort sett lager maten selv. Det blir en del restaurantbesøk i uken, og turer på veier flate som stuegulv er ikke helt den store utfordringen. Så kondisen skal få kjørt seg når jeg kommer hjem igjen. Men du er en inspirasjon, så etter sommeren skal jeg se hva kroppen kan få til. Fortsatt Lykke til! Og små utskeielser, det kalles å leve 🙂

    2. No blei eg verkeleg imponert over alle kiloane som er borte vekk. Eg er einig med deg, før litt rynker enn mange kg for mykje, det har noko med helsa å gjere. Blir du lei av Nokiadietten, kan du jo gå over på to/fem kuren. Eg kjenner folk med godt resultat frå den.

    3. Det er jo så vikitg med en sunn kropp også, for helsen, ikke bare for utseende liksom, så vi får heller se ut som rosiner ikke sant ? 😉 Ha-ha

    4. sier gratulerer jeg også,du er kjempeflink og har fått utrolig flotte resultater.Har vel kutta ut det søte liv jeg også,men dei siste par ukene har nok en liten konfektbit eller to havna i munnen :))og det er greit siden jeg fikk konfekten med yngste sønn på morsdagen :))har overhode ikke kjøpt noe selv på butikken nei :)) lykke til på spinning,den økta misunner ikke jeg deg hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg