Dagens topptur – Gråmannen

Ikke så fint vær her i dag, men ut en tur måtte vi jo uansett. Jeg bestemte oss i går, det går liksom litt lettere når vi avtaler på forhånd. Drømmemannen er ikke så flink til å ta ting på sparket. Tror det har noe med alderen å gjøre, han nærmer seg jo 50 han også, eller iallefall 49. Jeg har endelig innsett at han til tider kan være litt treig i avtrekket, men om det gjøres på riktig måte så blir han ikke så vanskelig å få med.

Lang tur i dag. Bratt og ulendt terreng. Men vi dro avgårde så fort jeg var ferdig på jobb. Bare hjem og skifte til noe litt mer sporty, fylle vannflaska og så ut med oss. Uten middagsmaten skvalpende i magen var iallefall jeg ganske sugen på litt frisk luft etter å ha sittet inne på jobb siden halv ni på morrakvisten.

Jeg liker meg godt ute i marka. Men til tross for at vi var en veldig aktiv familie da ungene var små (for ikke å snakke om da jeg var barn selv), er jeg skremmende lite kjent i skogen rundt Kristiansand. Noe jeg virkelig har skjønt de siste to månedene. Jeg har jo ikke akkurat en velutviklet stedssans og har aldri brydd meg så mye om hvor vi gikk og sånn. Jeg bare dilta etter mannen. Det viktigste var jo at vi kom oss ut. Grilla pølser på bålet, stekte pannekaker av medbragt røre på halvannenliters brusflasker. Dro ungene med fra før de kunne gå. Tror faktisk de fikk en aldri så liten overdose alle tre, for det ble liksom ikke noen utpregede friluftsmennesker av noen av dem ..

Turen startet hjemmenfra. Skal vi på tur, så skal vi på tur. Ikke noen snarveier her i gården! Dermed ble det godt over mila i dag også. Det gikk ikke spesielt fort, så vi var ikke hjemme før godt og vel to og en halv time seinere. Neste gang vi skal gå i de traktene blir det en lengre tur, men da kjører vi inn til der stien starter, tenker jeg. Ble litt mye på asfalt i dag. Og det er jo ikke så gunstig for undersåttene mine.

Kjærringa på toppen! I nyinnkjøpte tights fra Gdansk. Og eldgammel Craft-jakke som jeg fikk på jobb et år i forbindelse med “sykle til jobben-aksjonen”. Sko med hull i tåa, fordi jeg snubla i en pinne på en av de andre turene våre for ikke så lenge siden. Kjipt. Spesielt når skoene er gode og nokså nye også. Jaja, det var dagens outfit. Imponerende sporty, ikke sant?

På vei nedover igjen gikk vi forbi ei jettegryte. Eller Jettegryta, for det fins vel ikke så alt for mange av dem her i de sørlandske skoger. Den er ikke så stor, men likefullt ei vaskeekte jettegryte.

Det var den turen. Det føles ganske deilig når en kommer hjem igjen. Og egentlig var det ikke så verst mens det sto på heller i dag. Dette var en god dag, så jeg lå i teten og dro drømmemannen gjennom løypa. Godt vi kan bytte på det. Og veldig godt at det ikke alltid er meg som kommer hesblesende etter som den digre flodhesten. Jeg kjenner det er lettere å gå ei mil nå enn det var for noen uker siden. Fremgang, den følelsen er god å kjenne litt på. Men jaggu har jeg strevd for det også! Noe jeg må fortsette å gjøre, for det er laaaangt igjen til der jeg har lyst til å være.

To stykker hjemmelaget pizza og noen moreller var kveldskosen i dag. Eller middagen da. Vel fortjent etter en slik tur. :o) Nå er det natta for meg. Sees i morra. ;o)

9 kommentarer
    1. en skikkelif fin tur og outfitten var det ikke noe å utsette på.
      Veldig ok å gå kvelstur innimellom har jeg også funnet ut så jeg drog min bedre halvdel med også i går:)håper du får en fin dag

    2. Koselige bilder.
      Vel mannfolkene er stortsett slik at alt må planlegges uansett alder tror jeg hehe. Får vel flere menn på nakken nå men 😛
      Ha en fin dag

    3. Så herlig tur! Og sprek dame da, gitt! Tights er mye mer behagelig å gå i enn dongeribukser i hvertfall. Ingen ting som strammer, elastisk og lett – helt supert til turbruk. Jeg er sikker på at du gikk først fordi du var sprekest og hadde lettest bukse i dag. Fint å bytte litt på å dra også 🙂

    4. åå så morro!!
      slike turer er morro.
      har ei jettegryte hjemme hvor jeg er fra, men den er svæær, den er så svær at vi klarte og presse inn 30 personer i den en gang!:)
      men så si du er jammen så sprek frøken!!:)
      kan tenke meg det merkes godt på formen også når du går så mye som jeg har inntrykk av at du gjør!:D

    5. frodith: Hehe .. takk. Veldig behagelig bukse, kjentes nesten ut som om jeg gikk uten. Mulig det var derfor jeg følte meg litt “teit”. Føle det mer som om jeg var ute og gikk i bare kroppsmalinga. Ikke det at jeg har forsøkt det tidligere, men kan tenke meg at det er slik det kjennes ut. ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg