Det er litt rart

.. som ting forandrer seg. Det som jeg for halvannet år siden ville kalt en tålig grei gåtur, egentlig den lange løypa, den er plutselig blitt så kort! Jeg gikk nemlig den i dag, etter jobb, og det var jo liksom ikke noe.

Eller etter jobb var det heller ikke. For jeg avspaserte tre timer, så jeg gikk hjem allerede klokka 12. Var lite å gjøre, og skrekkelig fint vær ute, så det var rett og slett en perfekt avgjørelse.

Takk til sjefen som satte meg på den ideen. Jeg er nemlig livredd jeg ikke skal ha igjen noen fritimer til høsten og vinteren, så jeg hadde ikke tenkt på å ta fri en gang. Og hadde det vært for en stund siden, så ville jeg jo bare fått av meg noe tøy og lagt meg ute i sola. Men det var visst i mitt forrige liv jeg gjorde sånn. For i dag bar det rett ut i skogen. Merkelig ..

Zenta ble veldig glad da jeg kom hjem. Og overlykkelig da jeg bare såvidt var innom og snudde, og ho skjønte at ho skulle være med på tur. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å gå så veldig langt heller, bare inn til Eigevannet rett borti her, slik at ho kunne få bada litt. Men da det var gjort så, tja, vet ikke helt hva som skjedde, for plutselig var vi kommet langt avgårde og i helt motsatt retning av der vi kom fra. Tror ikke beina og hodet var så veldig samstemte, for jeg gikk på sandaler som ikke er beregnet på skogstur. Jepp. Sandaler. Du hørte riktig. Men nå ble det bare sånn .. tankene sveipa litt innom hoggorm og slike ekle ting der jeg vassa rundt i blåbærlynga, men nå gikk det jo greit – og det er det viktigste! ;o)

Seks kilometer ble det. Og jeg har nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke likegodt gikk ei mil. Iallefall litt til. Da begynner det muligens å bli litt sykelig dette her, så jeg forsøker å feie vekk de tankene. Det skal jo være gøy også! En skal ikke gå og gå bare fordi en får tvangstanker om en går litt kortere en dag. Må visst jobbe litt med den biten av mitt nye liv.

Den også. Jeg får nemlig dårlig samvittighet når jeg spiser noe også. Selv om det bare er en liten porsjon med middag. Og på jobb i dag spiste jeg en salat istendenfor den vanlige NOKA-baren jeg har holdt meg til i over tre uker. Til og med da fikk jeg en litt sånn ekkel følelse av at jeg gjorde noe forferdelig galt! Herregud! Her har jeg tatt dypdykk i kakefatene på jobb i årevis, uten å kjenne på annet enn den deilige, gode smaken av krem og marsipan, sjokolade og andre hærligheter. Åsså sitter jeg her og får dårlig samvittighet av et salatblad!!

Skjerp deg kjærring, dette her er du faktisk blitt for gammel til!!

Nå skal jeg snart spise middag også. Ei asiatisk suppe som vi aldri har prøvd før, verken å spise eller lage. Eeeeh, vi lager ikke, drømmemannen lager. ;o) Med reker og blåskjell og masse andre rare ingredienser oppi. Så nå må jeg bare forsøke å få vekk den vonde smaken av at dette er syndig først ..

Håper alle har hatt en like fin dag som meg. Og at kvelden fortsetter på samme måte. :o))

Har du lyst til å følge midtlivskrise på facebook?
Da er du bare et —> KLIKK <— unna.

4 kommentarer
    1. Du er ikke syndig som spiser salat! Og en dag skal du jo kutte ut de Noka-barene og spiser ordentlig mat. Og når det du spiser er sundt så må det være lov. Verre om det hadde vært napoleonskake feks. Og når det gjelder tur, så er det rart, når en først er kommet ut og igang så går beina nesten av seg selv. En dag blir turen kort, en annen dag lenger. Det viktigste er at man er i bevegelse og liker det man gjør. Jeg synes du er kjempeflink! 🙂

    2. nå begynner det å høres ut som mine dager :))jeg har jo også gått og gått etter jul og droppet alt som heter søtsaker.
      Men du hvet att når kiloane minker og kondisen stiger så går jo alt så mye lettere uten att en tenker over det :)) og når det kommer til mat så er sukker avhengighets skapende,når du minker intaket av det så forsvinner lysten på det gradvis :))belønningen er en bedre kropp og helse,du er iallefall kjempeflinke

    3. hehehe…. der hørtes du litt ut som meg for noen år siden…. jeg måtte ta en alvorsprat med meg sjøl fordi jeg fikk dårlig samvittighet for at jeg gikk for korte turer, spiste litt god mat i uka etc… men nå er jeg tilbake på “normalen” og klarer fint å gå korte turer uten dårlig samvittighet… maten er en helt annen sak.
      Ha en fin kveld :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg