Herøya, mitt sommerparadis

Heisann på selveste skjærtorsdagen.
Da er vi vel plassert på hytta og har hatt en øytur sammen med hyttenaboen.
Det har stort sett regnet i hele dag, og ekstra ille ble det da vi skulle ha alle tingene
ned i båten og over sundet. Da vi gikk på tur letta det litt.
Jeg hadde jo håpt jeg kunne presentere noen flotte skjærgårdsbilder,
med blå himmel og hele pakka, men de får dere ha til gode.
Om du ikke kan vente, så kan du jo kikke innom under Mitt sommerparadis
i menyen til høyre på boggen. ;o)

Her ligger ikke hytta vår.
Vi har heldigvis litt mer luft rundt oss enn de som ferierer på denne siden av øya.
Til gjengjeld har de både finere hytter (hus) og mye finere fellesarealer.
Skikkelig opparbeidet veier med belysning. Hos oss føler vi oss bare frem etter mørkets frembrudd.
Eller går der vi alltid har gått, vi er jo vokst opp her ute,
og kan veien opp fra brygga, eller mellom hyttene til slekta, i blinde.

Det mangler ikke på idylliske plasser.
Og jeg kunne gjerne ha bytta hytta i noe av dette som fins her ute.
Men jeg ville aldri ha bytta tomta.

Praktisk med tirllebår for å frakte tingene til og fra hytta.
Men da trenger en jo i det minste en sti .. og ikke alt for bratte bakker.

Dette er min mors barndomshjem.
Det er for øvrig til salgs, om du skulle være interessert.
Jeg tok noen bilder her en høst, og de kan du kikke på HER om du har lyst.
Det ligger et steinkast fra hytta vår.
Så de fire målene med tomt min søster og jeg deler er skilt ut herfra.
Det at mamma er født og oppvokst her ute,
er hele grunnen til at vi har hytte i skjærgården.

Fra grillbua vår.
Ble en kaffi her sammen med søstera mi og samboeren,
før vi gikk hver til vårt. Høres stilig ut, men sannheten er jo at jeg ikke drikker kaffi.
Så jeg satt jo bare der, som jeg pleier .. ;o)

8 kommentarer
    1. fruensvilje: Spiller ikke så mye rolle. Vi kan kun se ned til dem om vi går opp på en topp her. Det er lenge siden det var i familien, og da var det ikke hytte, men huset der mamma vokste opp. Jeg var liten da det ble solgt ut av familien min. De eneste jeg har nærme meg er familie, søster, to kusiner og en fetter. Vi har brygger som henger fast i hverandre, og det er langt til andre folk egentlig. Ikke sånn at noen bare kommer valsende over brygga eller tomta. Og det er egentlig ganske godt.

    2. Jeg synes du hadde fått masse fine bilder selv i gråværet jeg 🙂 Så da riktig så idyllisk ut dette 🙂 Så deilig at du har kommet deg ut der. Mye fine steder 🙂 Og i morgener det meldt sol her hvertfall, og sikkert hos deg også:-) Stor påskeklem fra nøtteliten 😀 Ha-ha

    3. utrolig vakker plass dette,skjønner jo veldig godt att dette er deres paradis.Krysser fingrane for att dere får noen kjekke naboer da når hytta til din mor blir solgt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg