På shopping – uten å merke det på kontoen

Da var denne på vei til meg. :o) Satt og surfa litt i halvørska her, og fant plutselig ut at de solgte hærligheten på flust.no. Og der hadde jeg jo innestående litt penger. Mer enn nok til denne. Så da var ikke veien lang til å gjennomføre en aldri så liten handel.

Har Coop-kort også jeg. Men glemmer alltid å bruke det. De gangene ho i kasse spør ligger det alltid igjen hjemme. Der ligger Trumf noen hakk foran. Det er registrert på bankkortet (det vanlige visakortet altså, ikke noe kjøpekort), og det glemmer man jo sjeldent. Blir iallefall ikke store shoppinga uten ..

Det er visst en del å spare på bensinkjøp også med slike kort. Om du fyller på rett plass. Men det tror jeg aldri jeg har klart å huske. Ikke før det er for seint iallefall, og det blir man jo ikke videre rik av.

De fleste bakerier og kaffebarer har også bonuskort. Til og med zoo-butikken der vi kjøper hundemat slenger slike etter kundene. Hver 6. sekk gratis. Det betyr jo faktisk mellom 600 og 800 kroner spart.
Og en sekk varer ikke så lenge, når en har stor hund. Men tror du jeg klarer å holde rede på de kortene når jeg står der og skal betale? Nope.

Tidligere handlet jeg mye på obs. Da fikk jeg skikkelige bonuspenger når årsoppgjøret ble tatt. Minst to, tre tusen i året. Og når en ikke tar de ut, og bare “glemmer” at de står der, så blir det jo litt i årenes løp. Jeg kjøpte faktisk bikkja for de bonuspengene for 7 års tid siden. Flere tusen rett ut, uten å merke det en plass. Det er deilig det! Og akkurat de tusenlappene har jeg jo hatt utrolig mye glede av i ettertid.

Har du noen bonuskort? Trumf, Coop eller noe annet? Har du full kontroll når du trenger de?

12 kommentarer
    1. Så greit å få den gratis da :D.
      Ja, jeg har Coop og triumfkort, du kan registrere Coop kort og som betalingskort, da får en rabatt på mat, bensin o.l.
      Veldig greit med at en får pengene automatisk på konto fra dem også, eller fikk det i alle fall før.
      God påske 😀

    2. Jeg har Coop kort og bruker det, men jeg handler veldig ofte på Spar på vei fra jobb, og der burde jeg hatt kort. Men tror ett holder. Man blir litt lurt til å handle der man har kort for det er jo slett ikke der det er billigst alltid. Men det blir litt penger som kan være kjekke å ha på en regnværsdag 🙂 Riktig god påske!

    3. Det er en blender? Lage mange gode smoothier og greier 🙂 Jeg har ingen sånne kort jeg. Men det er sikkert lurt 🙂 God påske på deg 🙂 Nå kan du kose deg 🙂 Klemmer <3

    4. Triumfkort her og Coop. Er einig med deg at triumt er best, Coopkortet ligg om regel heime hos meg og. Det er ikkje alltid ein har med seg lommeboka for å handle litt. Så har eg eit kort til,og det er på apotek Vitus, der er det stor bonus å hente på alt over hundre kr og som ikkje er medisin.

    5. Jeg har også trumf, lett å huske. Nå får vi jo bonusen der som kontanter også, før kunne vi bare shoppe på flust for de. Jeg handler nesten bare i “trumfbutikker” Dèt og flasker jeg samler opp i boden er sparekontoen min 🙂
      Håper du har en fin påske! Klem

    6. fruensvilje: Lager smoothie i hurtigmikseren til Kenwooden. Men det er jo så mye styr og finne frem fra boden hver gang jeg skal ha den. Dette blir nok bra tenker jeg. Liten, lett og enkel – og smoothien rett i drikkekoppen! :o)

    7. fredlig: Husker det innlegget ditt ja. :o) Og dattera kjøpte en for en stund siden, så jeg måtte bare ha jeg også. Var jo så liten og nett og sykt greit å få smoothien rett i drikkekoppen. *mindre oppvask*

    8. så nå blir det smoothie på deg,den såg flott ut.Jeg har coop kort og som du sier så blir det litt i årenes løp,jeg er flink til å bruke den så det står en liten sum på konto :)utenom det har jeg vel ikke noen bonuskort,hadde et par tidligere men dei ble aldrig brukt

    9. Synne: Jeg er litt sløv til å bare ta med meg visaen i lomma til tider … skal bare på butikken i full fart liksom! Og da blir jo alt det andre liggende igjen hjemme. Men nå handler vi for det meste på Rema, og der er det jo som kjent ingen bonuskort – bare lave priser. Hehe.

    10. Har bare coopkort, og det er jo enkelt å holde styr på bare ett…..pleier å la de pengene stå, har brukt dem til konfirmasjonsgaver opp gjenneom årene..det blir jo som du sier noen tusen i året!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg