Andre uke på NOKA-dietten

Ja, ja. Jeg starta så fint med å skrive ned alt jeg spiste .. men så glei det litt ut. Ikke kuren egentlig, men skrivinga. Jeg har tatt tre NOKA- måltider (på bildet ser du kyllingsuppa) og spist middag hver dag i påska. Mye mindre enn jeg ellers ville ha gjort. Og en dag hadde jeg til og med frokost med egg og bacon på ei skive. Det var godt! Drakk noen glass vin på fredagen, men har styrt unna godisen. Ikke en eneste liten marsipanklump eller chipsbit. Og det er jaggu med sterkt gjort, bare så det er sagt. For her har det ikke mangla på fristelser!

Det har gått veldig greit. Jeg har ikke egentlig hatt lyst på noe heller. Bortsett fra i går, da var jeg både sulten og godtesjuk. Uten at jeg gjorde så mye for å mette de behovene. Rent bortsett fra å spise sushi til middag, og en halv liten kålrot litt tidligere på dagen. Det er vel ikke det verste en kan skeie ut med. For meg pleier sushi å mette de fleste behovene, men i går hjalp til og med ikke det. En irriterende dag!!

Resultatet etter to uker på NOKA-dietten er som følger: Ingen vektnedgang! Men, heldigvis, er centimeterne minka litt. Minus 6 på de aktuelle målepunktene. Mest i midjen. Der var det 3 cm denne uka. Kan jo ikke annet enn si meg fornøyd med det. Men hadde håpt tallene på vekta hadde stoppa et par siffer under ..     Og ja, jeg er en dag for seint ute, men det er fordi det fantes ikke noen vekt på hytta, og da vi kom hjem på ettermiddagen var det siste jeg hadde lyst til å trø opp på denne innretningen.

Ellers må jeg si at jeg begynner å bli litt lei disse søte måltidserstatterne. Lurer litt på om selve dietten egentlig er tilpassa en skikkeig godtemons som trøkker i seg godis hele dagen lang. For å dempe søtsuget. Men jeg trenger jo ikke det. Jeg har ingen problemer med å kutte ut det søte snopet, det er chips og salte ting jeg har lyst på når jeg har lyst på noe ekstra. Og så spise jeg alltid litt for mye middag for det er så vanvittig godt. Helt til jeg har stappa inn en halv porsjon for mye og føler meg skikkelig studd og fæl. Åsså er det disse kakegildene på jobb eller i familieselskapene .. de må jeg bare holde meg unna for all fremtid.

Får vel si jeg er fornøyd med denne uka. Jeg følte ikke at det hadde skjedd de største forandringene med verken vekt eller mål. Men jeg føler meg mer opplagt. Og det er en god ting. Jeg orker litt mer, men tror ikke jeg er blitt noe særlig blidere .. kanskje det kommer i neste uke?

Må stikke – jobben kaller. :o) Håper du får en fin dag.

Midtlivskrise på facebook finner du HER.
#nokadietten #noka #slanking #diett #nyttliv #shake #diett #slankekur #vektnedgang

7 kommentarer
    1. fruensvilje: Brødskiver og sånn tørrmat går helt greit. Da spiser jeg to skiver, og stopper med det. Stort sett. Om det ikke er felles frokost for mange, for da er det jo såååå koselig at jeg kan spise både en og to skiver ekstra. Men det er mest middagen som er problemet. Selv om vi har sunn mat med masse grønnsaker, der alt er laget fra bunnen av, kan dette også bli litt vel mye … Det er jo så godt! ;o)

    2. synes du er flinke jeg:))og muskler veger hvet du så målene blir gjerne viktigere en selve vekta.
      Jeg er glad i frokost og dekker vi bordet spiser jeg mere enn ellers,lager jeg til det jeg skal ha og så pakker bort resten før jeg spiser,blir det ikke mere på meg når fatet er tomt :))det er noe jeg kan anbefale om det er problemer med å stoppe måltidet i tide

    3. Du er flink som holder ut! Vektnedgang går litt i trappetrinn, så selv om vekten står stille går du inn i cm. Og det er jo bra. Jeg gikk på Grete Rhode en gang, var flink og gikk ned masse… Men i årene etter så har kiloene kommet snikende tilbake. Med Texas mat er det ikke lett å skjerpe seg, så vi får se når jeg kommer hjem igjen. Men det er viktig å holde seg i bevegelse, og det klarer jeg nå. Nyt dagen!

    4. Å, så utrolig flink du er…skulle ønske jeg fikk sparket i ræva til å skjerpe meg, etter de siste kneoperasjonene og at jeg har sluttet i jobben som trener, så har vekten vært 20 kilo stigende, og at en har nådd femti, så burde en jo forstå at kroppen ikke er vedlikeholdsfri :-), det er bare at jeg savner sånn å trene døgnet rundt, og etter rovdrift på kroppen i så mange år har den sagt litt timeout…og jeg spiser meg gjennom rastløsheten…men…en vakker dag skal jeg også skjerpe meg med maten…har hele livet vært vant til å spise for fem, og er tydeligvis nødt til å lære meg å spise for en :-). Jeg er superimponert over at du klarer sånn nokadiett, har aldri slanket meg en dag i dette livet. Så flink du har vært hele påsken, en påske uten godis og chips…er det mulig, liksom … må visst gå inn i meg selv å finne inspirasjon…. når ferien er over… ;-))) Ha en fin-fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg