Hagen i mars

Her er det jaggu mye arbeid å gjøre ..
En blir aldri arbeidsledig når en har hus og hage, spesielt ikke et gammelt hus. 
Når en i tillegg har hytte også, ja da blir det ikke mye fritid til overs!
Men jeg er overhodet ikke klar for å flytte i leilighet. 
Da vil jeg heller gjøre huset og hagen litt mer lettstelt.
Som f.eks. ny kledning av typen vedlikeholdsfri.
Det står høyt på ønskelisten kan du tro,
men vi må visst vinne i Lotto før det går i oppfyllelse.
Og du kan jo tenke deg hvor lang tid det kommer til å ta.
Eller: det forblir kun en drøm! 

Jobbehelg for meg denne helga.
Men heldigvis er det fri i morra, så det hjelper jo litt. 
Satser på at sola kommer tilbake da.

God helg!
;o) 

14 kommentarer
    1. Var litt å stelle med der fremover ja :-), men så herlig å få nyte hele dager ute i Hagen når vår og sommer blir god og varm. Jeg velger å ha litt lite å stelle med i hagen, for jeg skal jo klare å holde det også. Tenkte å begynne å flytte planter til uken.
      Ha en herlig fridag i morgen.
      Klem 🙂

    2. ja nå husker jeg hi hi,åra går så fort var vel året før det var mye sommeregn hos dere,jeg erindrer no att du hadde kjempevær så dere fikk en lite båtferie også ja :))

    3. fruensvilje: Sommeren i fjor var ikke regnfull, den var jo knallbra! Håper på en reprise av den! Men det har vært en hard vinter her, til å være på Sørlandet, med mye regn. Jada, det blir iallefall bedre enn dette, etterhvert. ;o)

    4. ikke alt som har tålt vinteren ser eg og med en regnfull sommer som dere hadde i fjor så synes det desverre,men jeg liker no litt hagearbeid eg da:))det blir nok bra i år også skal du se

    5. I love it! Herlige ærlige bilder! Du har litt jobb foran deg ja, men med bare én fin dag med arbeidslyst så er du veldig langt på vei 🙂
      God jobbehelg! Her er det jentebesøk på gutterommet. Johannes har ei venninne til overnatting, så jeg er spent på når de sovner ikveld 🙂

    6. Mange elsker jo å dra på hytta også, og da passer det jo fint:) Ja, tåpelig med arveavgiften på hus, du får ta en SToltenberg, han satte jo lav takst på hytta så arveavgiften skulle bli mindre 😉

    7. fredlig: Hehe .. har nok ikke den utsikten du får i din nye bolig! ;o) Men har en fantastisk utsikt på hytta. Over fjorden og rett inn i solnedgangen. Gleder meg til sommeren nå.

    8. Mariann Sæther Tokle: Nei, jeg ville nok aldri kjøpt ei hytte selv. Dette er arv, en del av tomta fra min mors barndomshjem. Ho vokste opp på den øya, og familien eide i sin tid MYE her ute. Jeg har hele mi lille slekt rundt meg om sommeren. Ei tante, to kusiner, en fetter og min søster. Alle med hver vår hytte og mye plass rundt. Kan bare ikke kvitte meg med dette her. Det er rett og slett et paradis på jord. Ingen av mine unger kommer noen gang til å ha råd til å kjøpe en slik plass, er vel nesten så de ikke har råd til arveavgiften når den tid kommer .. og det er litt trist!

    9. tujanka: Ja, det er jo koselig også. Må bare ikke tenke på at det er så MYE, for da kan det fort bli litt stress. :o) Det dumme er jo at når alt er blitt fint og flott, så flytter vi ut på hytta og blir der et par måneder. Så alt slitet er jo nesten til ingen nytte. Det er jo ingen hjemme som kan nyte hærligheta når det er som finest .. men ddt er jo vårt valg da. Sikkert et luksusproblem.

    10. TerAnd: Takk .. og dette er bare halvparten av den. Hagen altså. Tror egentlig jeg burde ha vært uten jobb på denne tiden av året. ;o)

    11. Du får ta tiden til hjelp, – men du hadde en koselig hage! – Litt å gjøre er det alltid, men det skal jo bli sol i helgen, og da er det godt å være ute! ;))

    12. Her kjenner vi oss igjen! Men det er noe med å få ta fatt på ny, kvitte seg med det som vinteren har herpa, og forberede nye fine hagedager. I allefall når en kan få putle i solskinn og blandt krokus og snøklokker:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg