Du vet det er vår ..

.. når all hundedritten fra hele vinteren dukker opp
etter at snøen er forsvunnet langs veien, i parker og på stien i skogen,
eller på plenen i hagen og der er du sjøl synderen

.. når terrassene ligger der så grønne og skitne
at du nesten ikke kan vente med å finne høytrykkspyleren

.. når du lurer på hvor pokker alle de løkene du putta ned
i bedet på utsiden har tatt veien,
for det var sikkert flere hunde
mer enn det som er kommet opp som blomster

.. når leveggen ved badestampen henger på halv åtte,
sammen med litt av terrassen, fordi det løsna i en av vinterstormene

.. når mannen frivillig kryper opp på taket,
for å skifte ut alle de knekte taksteinene som ikke tålte vekten av snøen

.. når plutselig alle støvlettene kjennes alt for varme ut,
og du bare har lyst til å finne frem sandalsamlinga med det samme

.. når vekten av den digre vinterdobbeldyna nesten tar livet av deg

.. når alle valkene og bulkene virker uoverkommelige,
selv om de har hengt og slengt rundt kroppen din i flere år allerede

.. når sollyset får håret til å se helt grått ut,
enda du trodde det bare var blitt litt lysere med årene

.. når ukebladene skal slanke deg,
samtidig som de serverer den ene kakeoppskriften etter den andre

 

Brygga på hytta. Gleder meg til en ny sesong nå.


Men det aller, aller beste vårtegnet
er når de sender sms fra båtopplaget
og spør om båten snart skal sjøsettes.

– og det skal den jo!
Før påske, men gjerne allerede om en uke eller to.

Og da er det faktsik vår!!
Selv om himmelen er aldri så grå og det blåser fra alle kanter.

:o)

10 kommentarer
    1. Jeg synes nesten det har vært vår i hele vinter jeg…ihvertfall slik været har vært her på Østlandet…
      Men det ER deilig at vi går mot sommer nå!
      Jeg orket ikke ha på jakke når jeg skulle ut idag jeg. Får håpe jeg ikke blir syk , forkjølet av den grunn….
      Ha det bra.
      klem <3

    2. Vanja: Jeg har alltid med pose – og bruker den uansett hvor bikkja driter. Men ikke på plenen da, for i hagen går ho løs og jeg løper ikke etter og tar opp etter ho sånn til alle tider. Men det er jo ekstra ille etter at snøen er forsvunnet, for vi er jo aldri i hagen når det er snø, såvidt bikkja kommer seg frem der. Så her må det en skikkelig drittjobb til før det blir greit igjen ..

      Det er veldig mange som ikke tar opp etter bikkja, spesielt de med små hunder. De driter jo ikke så mye .. virker det som om eierne tenker. Det aller verste jeg har sett var ei gammel dame som stoppa opp når bikkja var ferdig, tok frem dopapir av veska, tørka hunden … og slang papiret oppå dritten før ho gikk!!

    3. Det er så deilig med våren, men jeg kan ikke fordra driten som ligger etter folk. Jeg har med meg pose både på plenen og på tur. Tar man det med engang så slipper man å ergre seg.
      Å gå forann med et godt eksempel er jo heller ikke så dumt.
      Båten skal snart ut uten tvil.:)

    4. Hi-hi, dette var en herlig oppsamling av : du vet det er vår NÅR 😀 Herlig Marit 🙂 Ja, sånn er det faktisk også, jeg er enig i det meste der 😀 Fram med sandalene og hold inn strømpebuksene for her kommer jeg! 😀

    5. du kan få sagt det du Marit,men det er jo en riktig beskrivelse også da.Her har nok ikke vintersko vært noe særlig i bruk denne vinteren,men jeg gleder meg sykt til å bare jumpe ned i lette sko og 0 jakke på og bare gå en deilig tur :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg