Vårtegn sa du??

Ei spire her og ei spire der. Før jeg sto opp i dag tenkte jeg å ut i hagen og se om jeg fant noen vårtegn. Et eller annet smått, søtt som kunne minne om at våren faktisk var på vei. For jeg er nemlig litt lei av dette grå, blaute som vi har hatt så mye av på Sørlandet siden jul. Og sola? Hvor pokker har den tatt veien .. den er iallefall ikke her. Synet som slo imot meg da jeg dro vekk gardinene fra soveromsvinduet, det hadde jeg ikke venta. For se her da!! Snø!! Alt var igjen dekka med et lag nysnø. Åhhh! Herregud da. Nå liksom. Igjen! Dermed blir det ingen vårtegn herfra i denne omgang. Ikke så mye annet heller egentlig. Vi har hatt en sløvesøndag med beina i sofaen.

I går hadde vi middagsgjester og fest til langt ut i de små timer. Iallefall alle de andre. Jeg var særdeles uhøflig og gikk og la meg ganske lenge før noen av de andre hadde tenkt på å avslutte kvelden. Har ikke vært så pigg i det siste, så jeg orka rett og slett ikke mer musikk, vin eller folk. Men det var en kjempekoselig, så lenge det varte. Kokken min hadde laget spare ribs med båtpoteter, coleslaw og en fantastisk barbercuesaus. Jeg sto for desserten, rennende ostekake, som jeg fant oppskriften til på bloggen til en kollega. Og den var knallgod, utrolig kjapp og enkel. Oppskriften finner du HER om du skulle få lyst på noe godt. Jeg serverte det i porsjonsglass, og la noen bringebær på toppen til pynt. Laget en og en halv porsjon av det som står på bloggen og fordelte i 8 glass. Det var vel igrunnen litt for mye for de fleste her. Iallefall etter den middagen.

Har du laget fastelavnsboller? Prøvde å snike oss til en bolle eller tre hos min søster i ettermiddag, men de skulle på kino, så bollene der i huset ble servert etter 20. Alt for seint for meg i dag kjenner jeg. Men nå har jeg lovet drømmemannen og sønnen min å smelle sammen en bolledeig her hjemme. I kveld. Bør kanskje snart tenke på det da .. istedenfor å sitte her og prøve å skrive et langt innlegg om ikkeno’.

Ha en fin søndagskveld da! ;o) Med eller uten boller ..

7 kommentarer
    1. Tenker som noen andre her, vi får nok straffa vår for en fantastisk vinter, uten snø og regn, og med masse sol…og da snakker jeg om Trondheim….

    2. Hva, snø i Kristiansand???? Ingen snø i Lillesand i helgen, bare littegranne sludd i går på morgenen, men det la seg ikke. Heldigvis mest regn her. Vi er jo tross alt bare helt i begynnelsen av mars, så det kan vel enda komme, men det er flott ute nå når det er bart og det spirer og gror i blomsterbeddene 🙂
      Jeg laget verdens beste boller med vaniljekrem, melis og kokos i går! NAM! Du finner link til oppskrift på innlegget mitt fra i går. Anbefales – om det er fastelavn eller ikke.
      Ha en fin mandag!

    3. må vel egentlig slå meg sammen med venkestrikk,det er her på vestlandet sola har befunnet seg det meste av dette året:))om vi blir straffet med en meter snø når dere får vårtegn gjennstår å se.
      Det lukter vel deilig bollebakst hos dere no da,her har vi ikke hatt boller i dag nei,serverte heller en plommegrøt av egne plommer med vaniljekesam til :))

    4. Skal vel ikke le skadefro, vi som ikke har hatt en dråpe med nedbør i år. Litt overdrevent, men bare litt yr noen få dager er det vi kan skilte med. Vi går bare å venter på å få en straff eller noe sånt. Rare er vi:-)
      God fastelaven

    5. ÅÅÅ, er det slik snøen ser ut?
      Skjønne vi har ikke sett snø i vinter.
      Så no bli det vel sommeren som regner bort.
      Man må vel bare ta det man får 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg