Vil du se høna mi?

Ja, ho går jo der i bakgrunnen .. eller, skal jeg være helt ærlig, så er ho ikke mi engang. Bare ei forbipasserende på Boa Vista. ;o) Frittløpende høner kan jo friste hvem som helst. Iallefall de av motsatt kjønn. Så her var det skikkelige haneslagsmål over den ene høna etter den andre. Sånn i all offentlighet. Enda det i den samme gata sprada rundt massevis av dem. 

Mulig det var stor forskjell på hønene .. hva vet vel jeg, et utpreget bymenneske fra Sørlandets hovedstad, populært kalt bibelbeltet. Ei høne er ei høne, lissom .. iallefall når utestedene spiller siste låt og byen stenger. Men det er helt annen historie .. ;o)

Det er helg – igjen! Jaggu går det fort dette her. De to siste ukene på jobb har vært veldig hektiske for ei kjærring på min alder. Kan ikke skylde på heteturene heller, for de er det blitt ganske så få av de siste månedene. Litt varm, jada, men ikke sånn uoverkommelig lengre. Så det går da fremover her også, om enn litt seint. Og hva som venter på den andre siden av denne jækla overgangsalderen, det vet jeg skrekkelig lite om akkurat nå. Kanskje normaliseres noen ting, kanskje ikke. Jeg satser foreløpig på det første der, hvis ikke så blir livet forferdelig kjipt fremover!

I kveld skal jeg på fest med jobben min. Med følge. På en fredag liksom, det høres i utgangspunktet dødfødt ut. Jeg har bare lyst til å parkere i sofaen og bli der til i morra ettermiddag. For da kommer nemlig yngste barnebarnet på overnatting, og det gleder jeg meg til!

Men jeg får gi den festen en sjanse. Det er jo noen ganger sånn at det en har minst forventninger til blir en høydare. Så da så. Ikke vet jeg hva jeg skal ha på meg, og ikke passer jeg det som henger i skapet mitt heller .. og nå er det bare fire timer til vi må ta bussen til byen. Og jeg har enda en liten time igjen av arbeidsdagen. Jaja, finner vel på et eller annet.

Er sykt klar for å shoppe meg noe nytt! Men gidder ikke til denne store kroppen. Og ingen andre kan gjøre noe med det annet enn meg selv. Føler snart det er på tide å ta et tak her. Snart. Men ikke akkurat i dag .. og sikkert ikke til mandag heller ..

God helg fra meg til deg! :o)

6 kommentarer
    1. likte no høna di jeg da hi hi,kom over noen vakre høner jeg også i dag :))men dei var innestengt i bur.
      Håper dere får en koselig kveld på byen,greit siden det er vinter,da er det bare å ta på bukser og en fin topp til :))

    2. Hm…jeg liker ikke dette med alle disse hormonene våre :-(…. har liksom ikke lyst til å bruke dem som en unnskyldning for at jeg har blitt tjukk :-). jeg vet jo at jeg spiser dobbelt så mye som da jeg var aktiv idrettsutøver, og det burde ha vært motsatt :-)…bare vært så kjedelig å gå så mye på krykker…heldigvis har jeg jobben min som jeg elsker <3
      ...ja...snart blir det annerledes :-). Kos deg i kveld, liten forventning, kan snu seg til drømmekveld <3

    3. passion4lifeandtravel: Takk, takk. :o) Satser på at den vekta henger sammen med overgangen. Som verken i kroppen og alt det andre .. så snart er det sikkert helt annerledes! ;o) Mora mi ble veldig tjukk da hormonene herja som verst. Men før hadde ho alltid vært ei lita tynn spire da. Det har ikke jeg. Selv om jeg overgår meg selv nå .. vektmessig! :((

    4. He he…morsom vinkling av ulike typer høner :-)…og et søtt bilde fra Kapp Verde.
      Åååå…som jeg kjenner den følelsen med fest og klær, kroppen min har nok blitt 20 kilo tyngre siden jeg sluttet å jobbe som zumba og annen trener for snart to år siden, ja, har nok fått nesten ti nye i året, og jeg har den dårlige unnskyldningen at det er første gang siden jeg var fire år at jeg ikke har drevet med idrett nesten hver dag, og at de siste fire årene har jeg gått mer på krykker enn beina, dårlig unnskyldning for å trøstespise, men det er ihvertfall en unnskyldning, kan jeg bruke noen år i overgangsalderen på toppen tro..? Jeg må nok lete etter nøkkelen til et balansert liv uten like mye aktivitet, men jeg orker ikke finne den nøkkelen i dag, ikke i morgen heller…men…kanskje snart
      Kos deg på fest, og ennå mer med barnebarn i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg