Grått og trist

Så var den fine, hvite, vinteren over.
Iallefall i denne omgang.
Den normale Sørlandsveinteren er tilbake her hos oss.
Kjipt, egentlig. 

Lørdag ettermiddag gikk snøværet over til regn.
Og siden har det vært sånn.
Toppet med tung tåke. 
Så for de som forbannet dette er det sikkert helt perfekt. 

I hagen har snøen minket med nærmere en meter.
Kilovis med snø har rast fra taket,
og ned på verandaen.
Den kommer sikkert til å være ubrukelig til uti april en gang. 

Det er et helsike å gå tur med bikkja.
Råtten snø, sand, vann, dritt og lort.
En langhåret schæfer er ikke skapt for sånn føre.
På lik linje med matmor. 

Det er lite å gjøre med det.
Får bare være takknemlig for at vi ikke har tepper i kjellerstua.
For maken til bedritne golv dette fører med seg
skal du lete lenge etter .. 

7 kommentarer
    1. Rar vinter her også. Vi har ikke sett nedbør siden nyttår og veiene har vært bare og tørre og brannfaren er skummel. Håper vi ikke får snø når den skikkelige våren skal komme

    2. deler av meg skulle ønske vintere først kunne ligge LITT til når den først kom.
      det er jo fint med vinter, bare så veldig kaldt.. haha
      Så nå er det bare og finne frem regntøyet og stølvene!!:p

    3. Forstår frustrasjonen. Jeg hadde også ønsket meg fine skiløyper noen uker fremover nå. Men så regner all snøen vekk istedenfor 🙁

    4. med en hund som må luftast skjønner jeg din frustrasjon,det beste er selvsagt at sola skal komme etter snø og tine den pent og forsiktig vekk igjen :))her er det fortsatt snøfritt men vi har hatt en regnbyge i dag da,jeg såg ikke byga for den paserte da jeg var på besøk:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg