2014 Kapp Verde – Mange små hint, eller ..?

Hei der. :o) Etter å ha blitt stoppa i sikkerthetskontrollen på Kjevik (flyplassen i Kristiansand) av en dritings, spritstinkende vekter må jeg innrømme at jeg ble slitt skeptisk. Vi kan jo ikke vite om de som fører flyet tar så tungt på det der med å drikke i arbeidstiden. Mye rart rundtforbi, egentlig godt vi ikke vet noe …

Dagene før vi reiste har jeg hatt en litt ekkel følelse. At vi ikke burde reise akkurat nå .. men nå er vi iallefall kommet frem og har tilbragt første natta her nede. Formen, som var heller dårlig dagene før vi reiste, er tilbake til normalen. 

På Gardermoen var det ei som stakk av med kofferten min. Hennes var riktignok litt lik min, men ei halv gang så stor, minst! Jeg så ho tok den, og at de forsvant i rekordfart .. og til slutt var det bare en rød koffert igjen på rullebåndet. En Samsonite det og, men dog .. Heldigvis hadde ho telefonnumeret sitt på den, så jeg fikk fatt i dama. Som allerede var kommet ned til Flytoget, men heldigvis ikke rukket å komme på det. Så dermed rakk ikke de sin transport videre, men begge to kom iallefall avgårde med rett koffert.

På Radisson Blu tilbragte vi fire rådyre timer, på rom nummer 13! Flyet gikk til Kapp Verde klokka 6.05, dermed ble det lite søvn den natta. Men veldig praktisk å bare kunne spasere over til flyplassen.

Vel installert på flyet, på rad nummer 13, må jeg bare innrømme at jeg ble litt skeptisk. Burde jeg tatt alle disse “hintene” om en advarsel eller? Ikke pleier jeg å tro på sånne ting, men tanken var innom .. og er det fortsatt innimellom.

Så langt er alt bra. :o) I går hadde vi en to timers spasertur langs stranda og bort til nærmeste by. Eller by og by, foreløpig virker dette som en merkelig plass. Milevis med strender, nesten ikke folk, litt lite sol og skrekkelig mye vind. Men vi har iallefall ferie, og bare det er jo deilig!

8 kommentarer
    1. Ingen tvil om at det er mer mellom himmel og jord enn vi kjenner til. Vanskelig å vite om man skal ta slike signaler/forvarsler på alvor, eller om man skal gjennomføre planene sine. Jeg ville nok valgt som deg å reist avgårde. 😉
      Håper dere får en fortsatt strålende ferie, og så ønsker jeg deg et riktig godt og innholdsrikt nytt år!

    2. Det blir sikkert herlig vær etterhvert, og ferie er ferie som du sier også, morsomt å se noe nytt uansett vel? 🙂 Alt uhell, over og ut 😀 Ha en fin nyttårsaften 🙂 Klemmer <3

    3. hjelpes, det var mye på en gang og på en og samme tur.
      håper det ikke blir flere sånne episoder nå, men at resten av turen går smertefritt 🙂
      godt nytt år til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg