De aller siste gavene ..

… ble dampet i dag morges før jeg gikk på jobb.
Så når arbeidsdagen snart er over skal jeg nok få pakka de inn også.
Tunikaen til det eldste barnebarnet
ble liggende en god stund da det bare var halskanten igjen.
Jeg er litt usikker på om det er felt av for stramt, men håper i det lengste
at ho får den over hodet.

Mitt aller, aller første Marius-prosjekt.
Omtrent som en prøveklut å regne, og det er løgn å si at denne gikk kjapt og greit,
for dette var ikke lett. Har ikke tall på hvor mange ganger
jeg har rekka opp igjen, eller hvor mange nattetimer som har gått med.
Har funnet ei feil maske og den irriterer nesten vettet av meg.

Sokkene er de første jeg har laget, på mange, mange år.
Sokkestrikking har aldri vært min sterke side.
Sleit litt med felling og det meste, men skal øve meg litt fremover.
Dermed blir neste paret sikkert helt perfekt, eller kanskje det neste etter der igjen ..
Ser merkelig ulike ut på størrelsen, men det er bare synsbedrag.
For akkurat det kunne ikke blitt bedre.

Akkurat nå har jeg ikke noe på pinnene.
Ikke har jeg noen konkrete planer om hva det neste blir heller.
Men det må vel bli noe med mønsterstrikk,
for øvelse gjør mester har jeg hørt!

God jul fra meg til deg.
:o)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg