Småstrikk til STOR irritasjon

Jeg er medlem på ei strikkeside på Facebook. Her ser jeg den ene etter den andre produserer haugevis av sokker, luer, dukketøy og hva det måtte være – bare i løpet av ei helg! Så jeg tenkte i går kveld at jeg skulle smokke gjennom en liten sånn småstrikksak. Eller to da, for sokker pleier å opptre i par .. Dette her skulle bare skje sånn i full fart mens jeg har en liten pause mellom to andre prosjekter. Men det var lettere sagt enn gjort!


Bildet er lånt fra nettsiden til LHL.

Fant passende garn og pinner og satte igang. Har skjønt at jeg må være ganske treig i toppen egentlig. Leste og leste oppskriften og det tok sin tid før jeg helt forsto hva jeg egentlig skulle gjøre. Laaang tid. Men så løsna det jaggu litt. Og jeg strikka i vei, nesten helt til tåa på den første i paret. Ikke det at det var så langt, for størrelsen er 6 måneder, men det vokste iallefall. Da jeg stolt skulle til å felle for tåa fant jeg ut at jeg hadde glemt å felle 8 masker rett etter vrangborden! %%%¤#”!¤!”¤¤!”#”¤ 

Åååååhh!! Da var klokka var 01.30 og jeg burde ha funnet senga for lengst …

Fikk selvsagt ikke sove. Lå der i to timer og bare irriterte meg på denne sokken!! Men endelig slokna jeg for en stund. 6.00 sto jeg opp igjen. Og før jobben kalte var sokken rekket opp og strikka på nytt. Med fellinger og det hele. Så nå er det bare et par centimeter igjen før jeg kan begynne på nummer to ..

Nå har jeg lovet meg selv at jeg skal øve meg. På å strikke sokker. Selv om jeg egentlig best liker å gjøre slike ting jeg kan fra før av. Men etterhvert, iallefall før neste jul, skal jeg være en fantastisk sokkestrikker. Kanskje havner det et sokkepar eller flere under juletreet også. Ja, nå snakker vi jula 2014 altså!

Bare vent å se! ;o)

Ellers vil jeg takke alle dere på Strikkesida for inspirasjon og presentasjon av noen fantastiske kreasjoner. Jeg er i en helt annen klasse, men trives utrolig godt som medlem blant alle proffene. Mange tips, og god hjelp å hente her, for oss som trenger det! :o))

Midtlivskrise på Facebook finner du HER.

6 kommentarer
    1. godt det bare var en liten sokk da og ikke en diger herremodell :)) dett lærer du fort skal du se,du har jo vist oss att du er superflink til å strikke

    2. har ikke fokus til å strikke etter møsnter..
      men så klarer jeg bare og strikke rett frem også da, om jeg i det hele tatt kan det lenger(?)
      haha

    3. helgemamma: Jeg kan jo strikke. Noe iallefall. Klarte jo en hel dåpskjole som til og med ble ferdig i rett tid – til rett unge! ;o) Men sokker, fyttikatta, fatter ikke åffer det bittelille plagget skal være så irriterende vanskelig å få til da!! Og mønster i forskjellige farger, det er heller ikke det letteste. Men øvelse gjør mester .. har jeg hørt! Kanskje vi skulle kappstrikke og se hvem som har flest sokker til neste jul? :o))

    4. ho ho, jeg fikk masse garn og en oppskriftsbok av ei venninne i høst.. Satte i gang og strikke sokker og tenkte at jeg fra nå skule bli familiens leverandør av sokker..og elsket herfra til evigheten…øh…det ligger nå èn litt slunken sokk i posen med garn og pinner…..som er skjøvet laaangt under senga… he he.. Neste høst kanskje… 🙂

    5. Uff og æsj, det er ikke gøy å strikke sånne ting som man må strikke RIKTIG, og at det er NØYE… jeg orker ikke det jeg.. derfor det blir bare vesker 😀 Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg