Æ legger mæ litt æ ..

Sier drømmemannen. Og omtrent samtidig som ordene er sluppet ut mellom leppene hans så snorker han! Er det mulig? Herregud, så enkelt livet hadde vært om det var sånn det funka. – Æ legger mæ litt … Booooooing, og der var søvnen i gang gitt! Akkurat som å slå av en bryter. Vet ikke om jeg skal bli irritert eller bare glad på hans vegne, for det meste funker jo mye bedre når en bare får nok søvn. Men. Shit au, jeg bare sier det som det er:: Jeg er SYKT misunnelig!!

Tenk å ha det så lett da. Bare legge hodet på puta og poff så er man i drømmeland. Det er ikke vanskelig å høre når han går over den grensa, for da starter hele repertoaret av sovelyder. De er gjallende og mange. Har aldri hørt noen som har så mange forskjellige lyder i seg jeg. Det piper og det burer, plystrer og hviner. Noen ganger høres det nesten ut som om han befinner seg under vann og holder på å drukne! Men mannen sover og sover, uskyldig som en nyfødt unge.

Kjærringa sover ikke. For det er jo klin umulig å få sove i et sånt bråk. Ikke det, jeg sliter jo nok som det er når jeg er aleine med meg selv og øresusen jeg da. For den tar også nattesøvnen fra meg. Om jeg begynner å tenke på den. I årenes løp er jeg jo blitt en ekspert til å fortrenge. Både øresus og andre greier en helst ikke vil ta stillig til. Men innimellom så går ikke det. Da er lydene inne i hodet mitt det eneste jeg hører. De er så høye til tider at det gjør vondt i ørene. Jeg som hater høye lyder. Tror ikke engang jeg spilte høy musikk da jeg var i den verst ungdomstia heller. Det er sykt irriterende og noen ganger føler jeg meg litt handicappa med alle disse lydene jeg alltid drasser rundt med.  Nesten så jeg holder på å klikke …

Det er litt sånn med drømmemannens snorking også. Til tider sykt irriterende. Hvorfor fanken skal han sove så godt når jeg bare ligger der. Noen ganger har jeg rett og slett bare lyst til å sparke det snorkende vesenet ut av senga. Eller i det minste dra av han hele dobbeltdyna. Så kan han ligge der og fryse liksom. Snorke og fryse og ha det vondt. Men han hadde sikkert ikke merka det likevel, så det er ikke bryet verdt. Det hadde nok ikke vært så enkelt heller, å pakke ut den store mannen, der han ligger med dynekanten helt opp under nesa og rundt ørene. Dyna er liksom pakka godt rundt på alle kanter, omtrent sånn jeg gjorde på ungene når de var små og jeg sa god natt. Trygt og godt og omfavna av ei tykk, varm dyne. Drømmemannen min i drømmeland.

Fatter ikke at han ikke våkner av dette bråket selv jeg. Men neida.. Uansett når han finner ut at han vil sove litt, så er det bare å legge seg ned og vips så er lyset slokket. Om han sover to timer på ettermidagen er det overhodet ikke noe i veien for at han kan legge seg i 22-tiden igjen. Det går helt greit.

Livet er jaggu urettferdig!


4 kommentarer
    1. Sånn er det her også:)) Jeg har begynt å meditere litt før jeg sovner, da sovner jeg lettere. i tillegg hever jeg fotenden, det hjelper faktisk også, kan være troen, men det gjør ikke noe bare det funker:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg