Lev mens du kan

 

Dette kan være det hele,
derfor er du passe dum
om du tror vår stund på jorden
kun er et slags pauserom.
– Dag Evjenth –

 

I natt mistet mine barn bestefaren.
Han var gammel og syk, og dette var ventet.
Han hadde levd et langt, rikt liv og slik forholdene nå var
så var det sikkert det beste som kunne skje.
Både for ham og de som er igjen her.

Jeg har mistet begge mine foreldre for lenge siden,
De døde alt for tidlig og alt for fort.
Men uansett når og hvordan døden kommer,
så etterlater den seg et tomrom og et savn som aldri forsvinner.
Heldigvis blekner det med årene,
men dukker opp igjen med jevne mellomrom,
hele resten av livet,
for eksempel når noen andre dør …

Dette ble en rar start på uka.

 

11 kommentarer
    1. “Når du ser på himmelen om natten, så vil du synes at alle stjerner ler, fordi jeg bor på en av dem.
      Og derfor kommer du til å ha stjerner som kan le…”
      (Antoine de Saint-Exupéry)
      Kondolerer

    2. Jeg er ikke redd for å dø tidlig, jeg er bare redd for at jeg skal dø uten at jeg har levd. Kondolerer så mye! Håper at resten av uken blir litt bedre.

    3. Det blir ett tomrom når noen blir borte selv om det er “ventet” Rart med det at noe kan utløse tanker om noen man savner som er gått bort for lenge siden..

    4. Veldig fint dikt, og veldig fint skrevet det andre. Kondolerer så mye! Jeg holder på å miste bestevenninnen min til kreften nå, og det har fått meg til å innse at man må sette pris på livet så lenge vi har det! Jeg låner diktet forresten.

    5. Uff, ja det var en trist start på uka, selv om det var ventet som du sier. Alltid trist når det skjer, og det blir tomrom etter folk. Lei meg på dine vegne <3 Varm klem <3

    6. Hei, føler med deg og dine <3 blir bestandig et tomrom når noen går bort, selv om det er ventet. Jeg mistet min mor for 3 år siden, hun er med meg i tankene mine. Rart å bli minnet på sorgen, men den er jo en del av livet, uansett hvor fælt det er.
      Sender dere gode tanker
      Monika

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg