Årets siste båttur

Du vet vinteren er rett rundt hjørnet
når de fra båtopplaget har ringt to ganger i løpet av halvannen uke
for å spørre om de kan ta opp båten …

Dermed var det ingen vei utenom.
Nå er til og med kajakkene er bært opp bak hytta slik at de er litt ute av syne,
den mellomste båten har vi tatt med hjem, og daycruiseren er klar for å bli tatt på land.
Heldigvis skal ikke vi tenke noe mer på den før vi må ringe rundt påsketider
for å si at vi vil ha den ut igjen.
Veldig grei ordning, men skrekkelig kostbart.

Tror vi var aleine på sjøen i dag.
Men til gjengjeld stilte vi mannsterke opp i to båter.
Ja, jeg stilte rett og slett bare opp og var med som pynt eller noe,
mens sønnen og drømmemannen gjorde jobben.

.. og hermed erklærer jeg båtsesongen 2013 for avsluttet!

Bildene er tatt med iPhonen, og i sånt vært duger det mobilkameraet ikke!
Skikkelig elendige, men det regnet sånn da vi gikk så jeg
tok ikke sjansen på å ta med speilrefleksen ut.

8 kommentarer
    1. åå kjenner jeg savner båtene og lukten av fjord, tang og tare akuratt nå!!
      men ja da er det et tegn på at vinteren er på vei 🙁
      liker ikke!!

    2. Har jo vært en lang og deilig sesong som ble avsluttet altfor tidlig for vårt vedkommende. Gleeeder meg til våren og til fine turer i båt 🙂

    3. Jeg synes disse flinke og arbeidsomme guttene dine er veldig heldig som har deg, og uansett om du følte at du var mest med som pynt, så hadde de en veldig fin pynt <3
      Virkelig høstbilder du presenterte i dag, litt rart med når overganger avsluttes, men...så er det bare å glede seg til neste båtsesong, og i mens nyte lange kvelder inne med stearinlys og mye kos <3

    4. greit å få båtene i trygg forvaring før snøen og vinterstormene kommer overaskande på oss ja.Pynt ?en god fotograf heter det :)og det er ikke en liten jobb hi hi,synes deg var fine eg

    5. Åh, dette så jo bare herlig ut. Etter 20 år ved sjøen bor jeg nå langt inne i landet, men gud som jeg savner havet. Sommeren 2014 bare skal jeg til havet igjen. God vinter med mange båtdrømmer ønsker jeg deg

    6. Du var nok en fin pynt nedpå der da 🙂 Og litt greit å få alt i hus nå er det ikke? Det er vel for kaldt nå uansett på sjøen? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg