Puuuh … fem komma to kilometer

Jepp. Jeg har “trent” i dag. Nesten jaffal. Jeg har gått 5.2 kilometer. Frem og tilbake mellom garasjen, rundt huset, opp til terrassen på andre siden av huset – og stablet materialer inn i boden over carporten. Materialer. Ei bu. Redskapsbod som ble kjøpt tidlig i sommer og skulle vært montert på hytta. Men det er lenge, lenge siden det ..

Vi er så sløve!!! Og akkurat derfor har jeg gått denne “turen” ørtenhundre ganger i dag. Bare fordi vi ikke fikk ut denne boden på hytta ute på øya. Helt unødvendig altså. Idiotjobb! Men jeg orker ikke ha den liggende der til våren, for da må jo bilen stå utenfor, ved siden av garasjen, i hele vinter. Snø og is og dritt og lort. Neitakk! Ikke når jeg kan få den inn under tak og slippe skraping, skuffing og tørking av dugg.

Nå er det gjort! Det føles ikke bra engang, mer som en tullejobb. Helt unødvendig. Men litt trim ble det jo av det da. Kjenner det i skuldrene og armene .. frisk luft fikk jeg også. Og litt sol. Men ingen spesielt fin naturopplevelse. Nope. Plenen og hekken og de voldtatte trærne i hagen er ikke noe vakkert syn akkurat nå. Trappa opp til terrassen, sleip og glatt. Jaja, nå ligger bodens byggesett der da. Over carporten. Og der ligger den sikkert godt, tørt og fint. Til våren .. eller en annen gang som vi muligens får ut fingeren. Om vi ikke får den ut, vel, så ligger den fortsatt godt.

Ute av syne ute av sinn. Eller noe sånn ..

Nå er jeg plassert ved pulten på jobb. Klar for nok en jobbøkt, om enn på en litt annen måte. Kveldsuka er såvidt i startfasen, enn så lenge går det greit. Men tenker jeg skal være lei i slutten av uka. Langvakter, ikke speiselt sosial, og hei og hade i døra når drømmemannen kommer hjem. Det er tydeligvis ikke noe for meg lengre. De tre ekstra timene skiftet varer er et sant lite helvete. Savner de dagene jeg hadde skikkelig kveldsvakt, da vi begynte kl. 18. Kl. 15 lissom, hva er det? Jaffal ikke kvelden! Men neste uke får jeg betaling for helvetesuka, da skal jeg bare jobbe mandag og tirsdag. Åhh! Ser frem til det. :o))

Håper du har hatt en fin start på den nye uka. Jeg har .. iallefall hatt en start. Og forresten, det er veldig gøy med en sportsapp på mobilen som forteller hvor langt du går. Selv om det bare er rundt huset noen ganger!  ;o)

8 kommentarer
    1. Du får ta det som god trening :))selv om att jeg er enig i att det burde kommet til hytta da det ble kjøpt til hytta 🙂
      Når det gjelder jobben så føler jeg litt med deg,ønsker deg uansett en fin jobbøkt

    2. Veldig bra å både få trent og gjort noe fornuftig samtidig da 😀 Og allerede FØR jobben begynte 🙂 Flinka 🙂 Ha en bra kveldsvakt, la det STÅ til og gled deg til neste uke 🙂 Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg