2013 Sardinia – En snarvisitt innom Sassari

Iiiiiiiiiiik!!! Jeg skjønner nå hvorfor det fins så sykt mange bittesmå italienske biler.
De har nemlig ikke plass til en bil av normal størresle i gatene.
Vi leide en Fiat 500 og det var snaut nok plass til den .. Skummelt? Jepp!
Heldigvis slapp jeg å kjøre, og takk for det.

Sassari er Sardinias nest største by.
Her fins et vell av shoppingmuligheter, små nisjebutikker,
sjarmerende smale smug og en fantastisk gamleby.
Hadde jeg lest meg litt mer opp på dette reiesmålet, ved å kjøpe en
reiseguide f.eks., ville jeg nok ha klemt inn ei overnatting nettopp her.
Selv om jeg aldri får nok av gamle bygninger og murer og sånn,
så hadde det jo kanskje vært ok med litt shopping og.
Og da mener jeg ikke på et shopppingsenter.

Bittesmå utenlandske bilder .. og stor medbragt mann!

Jeg leste en plass på nettet at Sarassi ble kvalt av trafikk og støy.
Det var absolutt ingen sjarmerende by, med sine moderne leilighetsbygg.
Dermed gadd vi ikke stresse med å oppleve det negative.
Gamlebyen oste av sjarm og små overraskelser.
Fotomotiv for enhver anledning – love it!!

Det fantes en gedigen katedral midt i gamlebyen.
Men selv om den skulle ha vært åpen mens vi var der stemte ikke det.
Vi forsøkte tre ganger, alle dørene var like låst hele tiden.
Her sitter jeg litt småfrustrert på trappa og irriterer meg for at jeg ikke slapp inn.

Et lite glimt av det som påstås å være mindre sjarmerende.
Men for meg var dette også litt spennende og eksotisk, ikke som gamlebyen,
men heller ikke avskrekkende.
Det er meg og Ole Brum vettu; – Ja takk, begge deler.
Eller mer passende; – Ja takk, alt ..

Her gikk hverdagslivet sin vante gang.
Kanskje litt verre når en kommer lengre ut på året enn mai,
for jeg regner med at det er temmelig fullt i gatene og på de forskjellige torgene.

*********************

På en liten grønn flekk midt i byen krydde det av villkatter i alle størrelser.
De var ikke så uberørte av turistene og stakk så fort jeg nærmet meg med kameraet.
Men jeg klarte å forevige noen likevel jeg

De så adskillig bedre ut enn alle andre villkatter jeg har sett på tidligere ferier.
Det sto skåler med mat under buskene, så en eller annen kattevenn
har sikkert påtatt seg ansvaret med å fore dem.
Hørtes ut som en dyr affære, antallet tatt i betraktning.

Begynner du å bli en smule lei av Sardinia nå .. eller?
Da kan jeg trøste deg med at du sikkert blir bombadert av innlegg fra et annet reisemål
uti januar en gang. Har booka, må bare fikse fri først!

5 kommentarer
    1. Jeg elsker bildene*
      Du skriver også veldig fint og fengende.
      God at du tyr til bloggen,at det er den som har holdt liv i deg som du sier…
      Fortsett med det,for det kan du;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg