Ikke til å stole på!

HJELP!!! Her skal jeg ha huset fullt, og vel så det, til søndag. Etter å ha sjekka værmeldinga opp og i mente fant jeg jo ut at det kunne gå så greit atte. Det skulle jo bli sol hele dagen, og da har vi jo ikke noe problemer med plassen. Ute er det massevis av benker, stoler og bord, både med og uten tak over. Jeg har brukt tre dager på jungelrydding så alt begynner å bli på stell nå. Og i dag tilbragte jeg dagen i vaskebøtta, så nå er kjøkkenet skrubba og skurt etter alle kunstens regler. Så denne kjærringa ble faktisk veldig effektiv etter dette tidligere omtalte sparket bak.

Men hjelper det noe! Siden tirsdagens langtidsvarsel angående søndag har det bare gått en vei, og det er rett i dass .. I går meldte de overskya hele søndagen, men det hadde jo gått greit det også. Ingen grunn til panikk! Men i dag er det gått over til regn. Regn??!  Åååååh!

Nå har jeg egentlig bare lyst til å hyle høyt!! Men det hjelper jo ikke. Så da dattera sendte melding om dette drittværet svarte jeg rolig og avbalansert at jeg ikke orka å tenke på det enda. At jeg enn så lenge håper at alle de som melder om været tar feil. Både yr, storm, pent og hele bøtteballetten. Jepp, det er helt sikkert det som er galt. For jeg er helt overbevist om at det blir ei stor, knallgul sol den dagen. Og minst 19 grader. Det må det jo bare.

Det er mer enn bare selskapet som står på spill nemlig. Selve dåpen skal være utendørs, i Ravnedalen, hvis fint vær. Mitt lille barnebarn og en til skal døpes. Og det hadde jo vært en helt spesiell ramme rundt det hele. Mye bedre enn ei kjip kirke.

Utendørsdåp, tenk det da. Værgudene er vel ikke så forbanna teite at de spolerer slikt vel?

17 kommentarer
    1. Livsrom: Oj, oj, det var litt av en folkemasse! Jepp, vi MÅ bare ha fint vær, begge to. Krysser alt jeg har og litt til. Lykke til hos dere også.

    2. Grete: Pleier jo aldri å se så på den værmeldinga, en ser jo hvordan det blir når dagen kommer. Men denne ganga som jeg ble så glad for at det passa perfekt .. så skar det seg likevel.

    3. Jeg må smile litt oppe i all elendigheten her.
      Jeg planla min datters konfirmasjon utendørs…. I mai er det vanligvis et nydelig vær her, men nei da… Det gikk ikke. Heldigvis kom vi til en nødløsning, og jeg er glad det gikk så bra som det gikk. Dagen ble en flott ramme tross regne, og mormor som ikke kunne komme.
      Så det å planlegge ute er tøft her hjemme.
      Jeg krysser fingrene for deg og dine du. Skal be de om å skinne ekstra den dagen. Så får vi håpe.:)

    4. Hehe, gjett om jeg forstår deg i dag;) Nistudert værmeldinger siste uken, og de skifter fra dag til dag. Her hos oss skal det være sammenkomst for bryllupsgjestene i morgen ca 70 stk. Hjeeeelp her også. Værmeldingene er like ustablile som været. Helt håpløst å planlegge etter dem. Det MÅ bli oppholdsvær i morgen og lørdag her, så MÅ du få det på søndag!
      Lykke til:)

    5. skulle vært slik att vi kunne bestille det været vi ville ha selv,da hadde vi nok valgt regn om natten og sol om dagen :))kan nok ikke annet enn å håpe værgudane tar feil for dere og ønske dere lykke til

    6. Skjønner godt at du blir frustrert over det værvaslet der…, men får bare håpe de tar HELT feil denne gangen,
      også er det bare å håpe og be til værgudene.
      Håper alt ordner seg og at dere får en herlig og uforglemmlig dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg