Uten fast bopel

Når en røsker opp ugress og andre ting som ikke skal være i blomsterbedene
betyr det også at flere hundre småkryp mister hjemmet sitt.
I går ødela jeg det ene huset etter det andre.
Løftet på steiner og dro opp lange røtter, mens små og mikroskopiske kryp
løp skrekkslagne rundt  i et forsøk på å redde livet ..

Her har de bodd siden mai en gang og ant fred og ingen fare.
Endelig hadde de funnet en fredet plett på denne jorda,
for ikke å si i jorda.

Men så lett er det jo sjeldent!
Plutselig var det slutt på det gode livet i jungelen.
Helt uten forvarsel kom ei diger, overgangsbefengt, lettere stressa,
halvgammel tispe av arten mennesket og ødela flere små landsbyer på no time.

Hjelp! Der kommer monsterkjærringa!
Løp for livet!!

 

Boooing!
Noen lå musestille og lot som om de var døde.
Bare for å lure fienden ..

 

Har du noen gang tenkt over at du skremmer vettet av disse små leieboerne
når du endevender blomsterbedene på dette viset?
Må innrømme at jeg rett og slett fikk litt dårlig samvittighet
der de skvatt veggimellom … men bare litt ..

9 kommentarer
    1. Forstår kva du meiner med dårleg samvet. Her ein dag oppdaga eg at ei hestemaurtuve var under bygging midt på plenen min. Eg rydda den vekk med maurkverk og spade, men då kjende eg det i samvitet mitt, stakkars flittige maurar. Men kven vil vel ha ei diger maurtuve med kravlande vesen midt på plenen, ikkje eg i allefall.

    2. ritahobbyfoto: Jeg har et Nikon D5000. Objektivet er det som fulgte med i pakka, aner ikke hva det heter. Er ikke så utstyrsfreak og har igrunnen ikke peiling på objektiver og slike ting. ;o) Men det funker greit til mitt bruk. 😀

    3. He he , di får seg nok ett nytt sted å bo disse krypende.
      Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet. 🙂
      Fine bilder 🙂 hva slags kamera og objektiv bruker du ?

    4. He he skal si du får fram buskapet ditt på en humoristisk måte,det var slik ungene skulle lært på skolen :)for det blir interesant å lese og får oss til å tenke.Stakkars små:)får no håpe dei fannt seg et nytt hjem da 🙂

    5. Kjempekoselig skrevet.
      Jeg har faktisk lurt på dette spesielt når jeg endevender bedene med spader.
      jeg har jo mark over alt der, og de kryper for livet stakkars.
      Ikke så mye annet som trives i bedene mine. heldigvis.
      Nei vi er ikke særlig snille mot de beboerne vi har i hagen..:)

    6. Må inrømme at jeg ikke har tenkt over det. Men du tok så fine bilder av dem at jeg nesten syntes småkrypa var søte:) så neste gang kan det hende det stikker litt i samvittigheten:)

    7. Å ja, dette har jeg tenkt masse over i sommer 😀 Har jo hatt masse innlegg selv om redde humler, når jeg kommer med gressklipperen, stygge kryp som kommer fram fra under plastrør osv… 😀 Herlig innlegg du har laget 😀 Jeg undrer meg ofte på samme måten, fine bilder du har tatt også 🙂 Ha en fin dag Marit 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg