Mandagstema # 90 – Naturens gaver


Ny uke – nye muligheter.
Det er mandag, jeg har kommet meg hjem fra jobb,
og snart skal jeg finne senga også.

Mandagstemaet denne gang er “naturens gaver”.
I første omgang tenkte jeg på noe spiselig.
Selv om det ikke sto noe om det.
Nå er ikke jeg så aktiv når det gjelder plukking av verken sopp eller bær.
Ikke engang pære- og plommetreet i hagen jubler jeg for
når det er et år de bærer mye frukt.
Bær er kjempegodt, men de jeg spiser kommer fra butikken ..

For meg er naturens gaver vel så mye en fin soloppgang,
utsikt, en fin plass å overnatte i båten.
Eller som her, fullmånen rett etter solnedgang, på ei øy utenfor Risør.
Denne sommeren synes jeg vi i sør har fått fantastisk mange fine gaver fra naturen.
Nydelig vær flere uker i strekk, varmt vann i sjøen så det gikk an å bade,
fantastiske varme kvelder .. det kunne faktisk ikke vært bedre.

Men nå dere, nå er det høsten.
Rognetrærne bugner av bær, og som alltid lurer jeg på hva det betyr.
Blir det mye eller lite snø?

Flere av naturens gaver finner du her:
http://helenesblogadresseat.blogspot.no/2013/09/mandagstema-90.html

 

Mens vi først er inne på det,
dette kan kanskje også sees på som en av naturens gaver .. ;o))

Iallefall om du har litt skitten fantasi .. eller er litt overtrøtt!
God natt, eller god morgen, alt ettersom når du kikker innom.
Jeg håper du får en fin start på den nye uka.

17 kommentarer
    1. God morgen.
      Nei det var ikke for at jeg ikke gadd ha noen som venn, jeg har vært syk noen måneder, så energien på blogging har ikke vært den største.
      Ja skal se på de utfordringene etterhvert.
      Ha en fin dag:)

    2. ingersmacro: Hei på deg. Har jo sett deg her inne, på ny blogg, men tenkte at du ikke gadd ha meg hengende som venn her siden du bare forsvant .. Tok sjansen likevel da. ;o)
      Du burde slenge deg på de fotoutfordeingene du også, du har jo så mange fine bilder.

    3. Flotte bilder og du skriver fantastiskt morsomt. God høst til deg .Så får vi se hva masse rognebær betyr.

    4. Heisann.
      lenge siden sist.
      Vel, jeg får ta støyten for det, har vært syk i vår/sommer, så lite med sosialt humør, men heldigvis så har blogglysta steget igjen.
      Flotte bilder, og kjekt du viser meg vegen tilbake til de sidene, som de deler disse temaene.
      Takk

    5. Naturens gave er mye, og denne sommeren har gitt oss, som du sier den største gaven vi har fått på lenge.
      Du tar mange gode finr bilder som bekriver gaven.
      Ha en fin dag, håper det blir noen stunder/øyeblikk med gode/ finr gaver i dag også.

    6. For nokre tydelege og fine bilder du hadde i dette innlegget. Eg kunne nesten kjenne smaken av det bringebæret som hadde vore på den kvite stilken. Den steinen i sanden, ha,ha….

    7. God morgen og god natt,håper du får en god søvn.Mange flotte gaver på alle dine bilder,og ja naturen er proppet med utrolige gaver både spislige og ikke spislige ja og litt koslige også hi hi

    8. Härliga bilder du bjuder på! Hallon – så frestande.
      Och den där kvällsbilden – sådana tillfällen man sätter in i minnesbanken inför kommande vinter…
      Strandfyndet – ja, vad ska man säga… 🙂

    9. Mange fine naturens gaver 🙂 Bringebær fikk jeg veldig lyst på 🙂 Og den månen, helt klart naturens gave 🙂 Den siste der…Hm…:-D HA-HA 😉 Ha en fn mandag Marit 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg