Et lite oliventre i jungelen

Ser du det? I den blå potta på benken .. Jeg fikk det i bursdagsgave i sommer, og nå er det altså kommet hjem til byen. Fra hytta. For der kunne det jo ikke stå aleine i hele vinter. Det må jo inn i varmen etterhvert, men enn så lenge tror jeg det trives på terrassen.

Det har vokst en del siden det kom i mitt eie. Ikke fatter jeg hvorfor, for noe spesielt stell har det ikke fått. Bortsett fra en skvett med vann innimellom. Med veldig ujevne mellomrom. For noen dager siden fikk det ny potte og mer plass, så nå skal du se olivenene kommer i rekordfart ..

Dette er den mest velstelte pletten i hagen. Det er derfor du får se akkurat den nå. Resten er en jungel, og det er nesten så jeg hører de stakkars plantene, som fortsatt lever mellom ugresset, rope på meg .. Mulig jeg må gi etter litt i dag.

Trenger jo ikke ta alt på en gang. Men det er vel nettopp der jeg sliter litt. Jeg orker ikke stå på som før, ta de skippertakene over et par, tre dager og bli ferdig med det!! Og da blir det jo litt uoverkommelig, og noen ganger blir det altså bare med tanken .. egentlig litt for ofte.

Men utenfor ser det greit ut nå. Lukinga har foregått sittende, ikke hel ideelt for ryggen og alt det andre, men beina ble jo skåna .. Viktig å ha det fint der naboene kan se, vettu. Så nå skal jeg bare få fatt i litt lyng eller andre blikkfang for en høsthage og dermed er det klart for å legge på noe ny bark. Krukker og kar rundt inngangspartiet er også fylt med høstens hærligheter, så nå begynner det å hjelpe der også.

Ønsker deg en fin fredag. :o) Jeg må prøve å være litt effektv på hjemmefronten i dag, før jeg skal på jobb. I går hadde jeg besøk av døtre og det minste barnebarnet, så da bare koste vi oss.

9 kommentarer
    1. Så herlig ut å slappe av på den verandaen, gleder meg til jeg får det.
      Så flott oliventre, det har jeg aldri hatt selv.
      Ha en herlig lørdagskveld.
      Klem 😀

    2. For en herlig veranda du har! Stor og flott. Deilig med så mye plass da!
      Oliventreet var da flott. Slike kjenner jeg lite til og har selv aldri hatt…men kunne tenkt meg å prøve. Fine er de ihvertfall…..
      Ha en god helg!
      Klem fra meg <3

    3. Sånn oliventre hadde vært moro å prøvd her hos meg også, kanskje det skal bli helgegaven til meg i dag 🙂
      Ellers tenk ikke på alt som du skulle ha gjort, tenk heller på alt du har gjort.
      God helg:)

    4. Så lenge man har en velstelt plett å slappe av på gjør det ikke noe om resten er litt villt, ikke alltid man har helse og ork til å ordne opp i store hager :))

    5. tror jammen jeg må ha et oliventre jeg også :))har du planer om å legge dine olivenfrukter på glass?luke er kjedelig ,men en dyd av nødvendighet innimellom,tenker du får det til litt etter litt,er ikke så mye bedre hos meg for tiden hi hi

    6. Oliventre står på min ønskeliste også. Ønsker meg et som er litt størrelse på, og jeg har hørt at det er lurt at de står lunt på vinteren. Her an det bli godt kaldt så planen er klar.:)
      Bildet du viser ser i alle fall veldig stelt og fint ut. Nyt fredagen videre, og kos deg.:)

    7. Oliventreet er jo helt perfekt, spiller ingen rolle med resten 😉 Litt, nei, mye jungel her også. Er liksom ikke det en vil bruke solskinnsdager til, luke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg