Tirsdagstema # Lång

Tirsdag – og allerede langt på dag.
Jeg har brukt halve natta, og timene siden jeg sto opp, på å strikke på dåpskjolen.
Nå er det lua sin tur, og så kommer monteringa og selve finishen.
Det er vel kanskje det aller verste ..

En dåpskjole er jo lang,
så den kunne jeg jo ha brukt som bilde til ukas tirsdagstema.
Men den har jo mange av dere sett allerede,
i mer eller mindre halvferdige varianter.
Så den har jeg rett og slett ikke tenke å vise noe mer før den er helt klar.

Jeg kunne også vist et bilde eller to fra hagen.
For der ute har alt ugresset grodd seg laaaaangt og tatt over hele greia.
Men det var ganske fint i vår da .. hehe.
Jobber med saken, iallefall oppi hodet, men aller først må jeg få litt kontroll
på hvor lang tid dette strikkeprosjektet trenger for å bli ferdig.
Selv om jeg er helt sikker på at det skal gå greit
er det jo fint å ha den klar noen dager før selveste dåpsdagen.
For i neste uke er det jo masse annet som skal ordnes i den forbindelse.
En er jo ikke mor og mormor bare for gøy heller!

Bildet som gikk av med seieren her hos meg er av det eldste barnebarnet.
Og det passer jo også godt til ukens tirsdagstema.
For som prinsesser flest har ho langt hår, og er veldig opptatt av det.

Flere bilder av lange ting finner du her:
http://tisdagstema.se/2013/08/27/lang

 

Her er det sommer!
Fantastisk deilig blå himmel og bare sol.
Nesten ikke et vindpust, iallefall ikke i hagen min.
Og herligheten skal vare ut uka, så i år kan vi iallefall ikke klage på været.

Håper du har hatt en fin dag så langt.
Jeg skal på jobb om et par timer,
men det er jo ikke så verst der heller egentlig.

:o)

6 kommentarer
    1. Vilken fin bild! Och jag fnissar lite, för på tråkiga möten på jobbet händer det att jag sitter och leker med mitt hår på precis samma sätt, jag har inte växt ifrån det än, drygt 50 år gammal…

    2. skal si du har vært dyktige på strikkefronten,tenker kjolen blir aldeles nydelige og ferdige i rett tid :))ugras ja,utrolig kor det dukker opp igjen og igjen selv om dei avgår med rotsystemet flere ganger i løpet av sommeren.Småjenter og langt hår er stas hvet du :))ha en fin jobb økt

    3. Fine lange håret ja 🙂 klart hun er opptatt av det 🙂 Her er jeg snart ferdig på jobb 🙂 og skal ut i solen jeg også 🙂 Deilig 🙂 Ha en fin dag da, nyte solen og det lange gressset 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg