Klar for vinteren!

Nei, er du gal! Jeg verken er, eller blir, klar for sånne ting! Men barnebarnet er. :o)) Vi var jo barnevakt for begge mine fra lørdag til søndag og da vi var ute og gikk en tur ramla vi over et garasjesalg. Det viste seg til og med at jeg mer eller mindre kjente denne dama som hadde det. Jeg kjenner både mora og søstera, og det var kjempekoselig å se henne igjen i voksen utgave.

Men altså, midt oppi alle tingene ho skulle selge lå dette fantastisk flotte skiutstyret. Barnebarnet var himmelfallen og hoppa oppi skoene nesten uten å være spurt. Hehe .. og ski, det hadde jo ikke ho fra før av. Sa ho. Eller, ho sa vel igrunnen skøyter, så ho er omtrent like oppegående som mormora innen vinteridretten tenker jeg. Etter litt betenkningstid fant ho ut at ho muligens hadde noen veldig gamle noen som ikke virka! ;o) Jeg lurte jo selvsagt på hva som var galt med dem, og fikk svar: De var så skrapa under at de ikke kunne kjøre mer .. Så vet du det. Siden mora ikke var så lett å få fatt i på en sådan tidlig søndagmorgen, omtrent klokka ett, endte det opp med at jeg kjøpte dette her. 300 kroner, nesten som nytt.

Ungen hadde riktignok noen fra før av. Fant jeg ut etterhvert. De var alt for store foreløpig, og uten sko.

God morgen, forresten. :o) Her er det strålende sol fra knallblå himmel, god temperatur og nesten sommer enda. Deilig.

Jeg går inn i halvannen ukes ettermiddags-/kveldsvakt og har igrunnen nok å sette fingrene i. Spørs bare om jeg gidder .. det er jo det som har vært bremsa her i det siste, tiltakslysten. Og lite samarbeidsillige bein.

Men noe jeg MÅ gjøre ferdig er dåpskjolen. For den skal jo brukes om to uker, og dermed har jeg en god unnskyldning for å sitte på baken en del timer fremover. Men aller først må jeg en tur til legen, og ho blir sikkert glad når jeg har en plan om å sitte med beina høyt. For det er de som er det verste problemet akkurat nå. De funker ikke helt som de skal. Og ja, jeg kjenner jo at det hjelper å heve dem litt over golvhøyde, men jeg liker jo ikke å sitte sånn! Jeg foretrekker å sitte med dem ned, i normal sittestilling. I følge drømmemannen slapper jeg aldri av når jeg sitter .. Beina ned og ryggen rett, det er umulig å slappe av da, mener han, der han siger lengre og lengre ned i sofaputene. Om jeg satt sånn ville garantert ryggen også streika!

Egentlig skulle det latt seg gjøre å kombinere luking og hagearbeid med strikking .. det hadde vært noe det! ;o))

14 kommentarer
    1. Smart å slå til når du fikk et så bra tilbud på skiutstyr. Tipper det var ei lita som var lykkelig, og som venter på snø nå;)
      Mye rart som ikke lar seg kombinere, synd egentlig, vi kunne blitt mer effektive;)
      Håper det ordner seg med helsa!

    2. Siv Svanem: Gjett om jeg har tenkt på det der. I årevis. Jeg har jo så mye liggende både her og der, som er like fint men ikke i bruk hos oss lengre. Men jeg tør liksom ikke … Litt flaut å selge “sin egen dritt” på en måte. Har gitt vekk en del de siste årene da, og kasta masse. Med gråten i halsen. For det har jo ikke egentlig vært søppel heller.

    3. fruensvilje: Vi på denne kanten av landet får stort sett ikke så mye glede av vinteraktiviteter som dette. Iallefall ikke om vi ikke har tilgang på hytte i fjellheimen. Men ungene trasker vel rundt på den første frosten på plenen i den alderen. ;o)
      Klarer nok ikke å bare sitte jeg heller … så dette kommer til å ta tid.

    4. Grete: Ja tusen takk. :o) Men det er så sykt fint vær her at jeg foreløpig har prioritert ute-ting .. Får ta nettene til hjelp heller, da kan jeg jo ikke finne på så mye annet. Sove med en gang en kommer hjem fra kveldsvakt er jo helt uaktuelt.

    5. Fine prinsesse-ski, til sikkert en fin prinsesse 😀 Jeg ble litt skremt med en gang jeg så de skiene må jeg innrømme, fikk liksom vinteren midt i fleisen. Ha en fin dag, selv om det ser noe travelt ut for deg framover 😀

    6. det var et godt skikjøp,så får vi håpe at veslejenta får glede av dem i vinter.
      Har nettopp fått litt tilsnak av svigermor:)hun mente jeg var altfor dumdristig ute i beddet og burde tenke mer på ryggen min,men jeg vil jo ha det ferdigt rundt drivhuset og da får jeg heller pine ryggen littegrande.
      no er det en lang pause etter att jeg har dratt opp 3 svære røtter :))
      Kjedelig å være tvungen til å sitte ,men du har iallefall noe fornuftig å gjøre i den perioden 🙂

    7. Viktig med godt utstyr, da blir man mer inspirert til å ut å faktisk prøve det også 🙂 Håper det blir mange fine skidager i vinter!
      Jeg er forkjølet og må ta det HELT med ro. Men nydelig sol i dag, så jeg er klar for hengekøye og ei bok nå hvert øyeblikk. Deilig å ligge sånn selv om jeg ikke har vondt i beina… 🙂
      Ha en fin-fin dag!

    8. Kan du ikke be om å få noen blekksprutarmer så går dette bra..
      God morgen..
      Fint å være forberet til vinteren, sikkert ei som gleder seg nå..
      Men først må vi gamle prise den lille men gode sommeren vi har atte 🙂
      Ha en strålende dag.
      Vet hva du snakker om når du har vondt i beina.. føler med deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg