Kavos, Hellas – Kontrastenes by

Følelsen av å ha strandet på ei øde øy varte ikke så lenge. Enn så stille, rolig og til dels folketomt vi hadde det var det bare 15 minutter å gå langs stranda til partybyen Kavos. Om du gikk ut fra hotellet og til venstre. Her så de fleste ut som de såvidt hadde rundet 20 og jeg ble sannsynligvis sett på som et fossil. Av de som fortsatt hadde den sansen intakt. Siden vi hadde med et barn så var vi jo selvsagt ikke her da festen starta. Det så heller ut som den var på hell for en del av de som sløva rundt bordene i restaurantene og forsøkte å holde seg oppreist på stolen.

Fikk et lite flashback til Koh Mook og Thailand akkurat i det sola gikk ned. Men det var bare til vi runda hjørnet. For der lå den. Byen. Ungdomsbyen. Det mest perfekte partystedet i verden. Om du da er i rette alder.

Disse to har nok sett bedre dager. Både når det gjelder alder og hjembyen. Lurer på hva de tenker om disse festende, unge feriegjestene som har forvandlet den stille lille landsbyen deres til noe helt ugjenkjennelige. Pengene ruller nok litt lettere inn, men er det verdt det?

Litt smerte fra eller til spiller vel ingen rolle dagen derpå .. Dattera synes absolutt jeg skulle ta en tattoo mens vi var der, men jeg sto i mot. Jeg er sikkert snart det eneste menneske på jorda som ikke er blitt tegnet på. For noen år tilbake var jeg fast bestemt på å få meg en tatovering jeg også. En skikkelig uoriginal sådan, ei sol på skuldra, siden jeg er så sykt avhengig av den sola .. men det ble aldri noe. Jeg kjøpte et sølvsmykke på Kreta som var formet som ei sol, og det var den jeg tenkte å få rissa inn i huden. Men nå gidder jeg ikke.

Om en heller tok til høyre på stranda ble det bare mer og mer øde. Ikke et hotell, nesten ikke et menneske, ikke en solstol å se. Så om en riktig ville kjenne på følelsen av å være strandet på ei øde øy var dette veien å gå. Et håndkle å ligge på, nok av drikke og kanskje den du er glad i = en perfekt dag i sola. Hadde ikke trengt badetøy engang. ;o))

#kavos #korfu #hellas #patyby #famiieferie #badeferie #strand #sol #folketomt

5 kommentarer
    1. De siste fire bildene dine er så nydelige:) Så deilig å finne en sånn fredelig plett:) Deilig med sol og varme:) Jeg har ikke fått nok av det i sommer:( Vi er nok to som er avhengig av sola;)

    2. Så ut som en nydelig plass, ved stranda i alle fall :)) Jeg har heller ingen tatovering, har tenkt litt på en liten en men…dattra kom forøvrig hjem fra Bulgaria nå med skrift, jaja

    3. fruensvilje: Dette var jo den øde delen av stranda. Var mer folk andre veien. ;o) Liker folk jeg også, men ikke å gå i kø eller ligge nesten oppå hverandre på stranda. Likte egentlig denne plassen jeg. Men var alt for gammel til å vimse rundt i den byen på kveldstid. 😀

    4. vakre bilder men jeg liker no litt folk rundt meg jeg da :))bare det ikke blir overfylt.
      Så det er en ungdomsplass i Hellas også,jeg trodde det bare var på Sunny beach,ja ja da liker jeg nok litt bedre en roligere atmosfære

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg