Svett, tett, pakket og klar – en liten oppdatering

Da var jeg egentlig klar til avgang jeg. Så langt er alt greit. Har funnet både pass og alle billettene, laderen til kameraet, nettbrettet og iPhonen med to nye lydbøker. Sånn i tilfelle det blir noe dødtid lissom. Selv om jeg ikke helt kan se hvor den skal få pressa seg inn .. det er sjeldent noe hviletid når en er sammen med barn i 5-års alderen, og mora til denne ungen er vel ikke helt tam ho heller. Må ha vært en glipp i oppdragelsen der en plass ..

Det eneste som ikke er så greit er at jeg er så sykt forkjøla! Og det har jeg vært i en ukes tid nå. Verken bedre eller dårligere. Det sitter liksom bare der. I toppetasjen. Og det sitter godt! Har huska ibux og paracet også, og noen få Kodeintabletter mot hosten. Må spare de til flyturene, for om jeg setter igang på flyet som jeg har gjort de to siste kveldene på jobb så kaster de meg sikkert av.

På jobb derimot er alle velkommen. Bare du er i stand til å krype inn for egen maskin. Der er det litt manko på folk for tia. Etter at alle har tatt sluttpakkene sine og gått. Det resulterte nå i at jeg må bytte skift. Eller må og må. Det var langt fra noen tvang. Bare et spørsmål. Og siden jeg er så snill så sa jeg etterhvert ja til det. Spiller ingen rolle hvem jeg jobber sammen med. De som er igjen på desken er veldig ok folk, alle sammen, dessuten fikk jeg noen avspaseringstimer som plaster på såret, eller takk for velvilligheten. Alt ettersom hvordan en ser på det. Får samme skiftuker som jeg har hatt, blir bare forskjøvet litt, og i overgangen blir det litt mange kvelder .. Men det er ikke før i september da. Kjempelenge til! ;o)

Han som ligger her og slanger ser på senga vår er sønnen min. Fikk litt tid med bare han mens jeg strøyk sommergarderoben som nå ligger i kofferten. Koselig. Ja, tiden med sønnen, IKKE strykinga og pakkinga. For det er rett og slett noe av det verst jeg gjør. 

Er du forresten flink til å pakke kofferten? Tar bare med akkurat det du trenger og sånn ..? Jeg er ikke. Trodde det skulle gå så bra denne ganga. Har ikke med så mye. Til og med ikke flere sko enn de jeg skal ha på meg. Men den gang ei. Jeg vippa såvidt over 15 kilo!! Er det mulig?!!? Kameraet og toalettveska opptar jo halve plassen og sikkert halve vekta også.

Toalettveska. Der kunne jeg nok ha skvisa ut mesteparten sikkert. Jeg bruker jo ikke så mye sminke og kremer og sånn. Likevel blir den stappfull hver eneste gang jeg skal avgårde. Egentlig kunne jeg sikkert bare putta eyelineren og mascaraen i lomma og klart meg like godt! Men det vet en jo ikke sikkert før en har forsøkt. Kanskje jeg burde prøve? Nja, vi tar det neste gang heller ..

Sønnen er på vei til Stavanger nå. Han skal ta fagrpøven i morra. Jeg tror jeg er mer nervøs enn han. For han tar alt helt med ro. Håper virkelig det er fordi han vet at han kan dette her, og ikke fordi han er stokk dum. Hehe. Neida, dette hadde han jo gått gjennom så dette skulle ikke være noe problem, var jo det han hadde jobba med de siste årene. Mora krysser alt ho har og håper han har rett. Om han stryker så mister han skoleplassen ..

Ønsker deg ei fin uke. Håper det blir litt fint vær til dere som ikke skal reise også. Hvis ikke skal jeg forsøke å sende opp litt sol og noen ekstra varmegrader. For jeg regner med vi får nok av det den kommende uka. I følge yr skal det være mellom 25 og 30 grader på Korfu. Hvor mye er det i sola lissom? I dag morges meldte de 19 grader her og i sola var det 36 .. Tjohei!! Her kommer virusene mine til å storkose seg!! :o))

7 kommentarer
    1. Ej he alltid med altfor mykje. Ein veit jo liksom ikkje ka ein fe bruk for..:-) 15 kg e ikkje nåke å ta på vei for:-) Forresten kjekk sønn du har:-) God tur!

    2. God tur. Virusa dine kommer til å få sjokk, så de er borte på en, to, tre:)
      Pakking er ikke min sterke side, tar med alt for mye…
      Men det verste er all maten jeg må pakke så jeg har til reisen, må spise hver 1,5 time og da kan du tenke deg… går ikke å kjøpe heller…men det har gått bra til nå.
      Sier som alle trøndere ” ikke færra nåles” 🙂

    3. Ha-ha, jeg har som regel med ca 7 kg, og da synes jeg at jeg virkelig har pakket MAAAANGE kjoler.. men de er jo så lette 😀 Veldig lette 🙂 Så hva DU har med kan jeg ikke skjønne.. Jeg har jo bare to par sko, så der er kanskje grunnen? 😉 Det var jo en kjekk slange av en sønn du hadde der 😀 Koselig med besøk mens man gjør seg klar kan jeg tenke meg 🙂 Blir deilig med enda litt mer tur 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg