Hyttenabofest og tidenes tordenvær

I går var vi på nabofest to hytter nedforbi.
Hos min fetter og samboeren.
Kjempekoselige folk, dritgod mat og alt for mye drikke.
Bortsett fra på meg da, som sjelden får i meg så mye at jeg blir full.
Kjipt, men det blir ikke bedre av at alle maser.
For da vil jeg iallefall ikke ha mer.

Formen er ikke helt toppers.
Tett i pappen, rennende nese, forkjøla som fy!
Litt bedre i dag enn i går, så det går iallefall rette veien nå.

Vet ikke helt når vi kom hjem jeg..
Jeg sov i grillbua i natt.
Der var det iallefall nok luft, noe jeg har slitt litt med i det siste.
Heteturer og tett nese er ikke den beste kombinasjonen.

Natta bøy på et uvær uten like!
Tror aldri jeg har sett så mange lyn og hørt så mye torden på så kort tid før.
Det hagla til og med en liten stund her, hagel store som erter
la seg fint på terrassen.
Kameraet var inne, så jeg klarte jo ikke å få noen bilder av verken det
eller de fantastiske lynglimtene.
Å gå inn for å hente det var helt uaktuelt.

Formen til drømmemannen, og sikkert de andre fra festen, er ikke helt toppers.
Jeg er litt sløv, har sovet minimalt siden jeg er så fascinert
av slikt uvær og for det meste satt jeg bare under dyna og speida ut.
Hadde naturkreftene veldig nærme i og med at det
er en åpen vegg i denne bua..
Kult!!

Nå skal vi på øyeblikket begynne å pakke oss hjemover.
Vi skal i barnedåp i morra og min bedre halvdel nekter å dra over i båt med dressen på.
Så vi skal hjem, og der har jeg ikke vært på nesten to måneder.
Innbiller oss nok at det bare er for en stund.
At vi blir øyboere igjen når jeg kommer hjem fra ferien som dattera og jeg skal på.
Men kjenner jeg oss rett så blir det ikke noe av det.
Da er vi i siste halvdel av august og plutselig er det blitt veldig høst.
Men noen flotte helger kan det jo bli.

Litt synd å flytte fra alle de bugnende blomsterkassene og pottene.
For hjemme har jeg jo ikke en eneste blomst.
Men sånn er det jo hvert år.
Burde jo ha blitt vant til det nå.

Fortsatt god helg til deg. ;o)

2 kommentarer
    1. uvær er koselig, det så lenge man kan være inne. Da kan man tenne lamper og sånn. Fine bilder du har tatt forresten. God lørdag ettermiddag.

    2. Utrolig kult med det bildet fra grillbua, herlig å sitte å se på sånn vær da? Selv om det er midt på natta 🙂 MYE vær liksom… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg