50 gram – 10 centimeter

Ikke store lappen egentlig. Men tatt i betraktning at det er hele 324 masker så kan jeg bare fortelle at det har tatt sin tid. Og når jeg attpåtil satt i halve natt og strikka nesten like langt .. jaja. Jeg snudde iallefall i tide. For om jeg hadde fortsatt på den så ville jeg aldri blitt ferdig til dåpen. Innimellom er jeg altså ganske fornuftig og skjønner mine begrensninger. Iallefall etter å ha sitte her og telt og telt helt til klokka 1.30, samtidig som jeg veldig godt visste at det bare var drøye tre timer til jeg skulle stå opp igjen. Ikke lurt. Og ikke har jeg sovet noe i dag heller. Er ikke så fan av å sove middag jeg. Kan sove når jeg blir gammel. Sikkert. Om heteturene en gang tar slutt.

Det ble altså ikke den dåpskjolen jeg hadde tenkt å strikke. For da jeg endelig fikk garn og oppskrift så var det garnet alt for mørkt. Ikke offwhite, men skittenbeige. Eller noe sånn. Så jeg fant ut at mitt barnebarn ikke kunne ha den kjolen likevel. Derfor altså. Avgårde til en garnbutikk i går i hui og hast for å kjøpe noe annet. Men den ble det altså heller ikke. Det var så sykt mye telling i det mønsteret at jeg gav opp. Kanskje en annen gang ..

Her ser dere det ferdige resultatet. Det bildet er lånt fra Sandnes Garn. Så nå har jeg altså bare 78 centimeter igjen da, til jeg er i livlinjen til skjørtet. Og om jeg strikker tre nøster pr. uke så skal nok dette gå greit.

Jeg strikker bare glattstrikk. Litt merkelig dette. Men dere som er litt mer bevandret i strikkekunsten enn det jeg er synes sikkert ikke dette høres så rart ut. Eller? Når jeg er på toppen, før fellinga, skal jeg slippe ned hver åttende maske og la det rekne helt ned … Der kommer altså stripene, foldene,
i skjørtet fra.

Nå tror jeg rett og slett jeg skal tenke på å finne senga. Kanskje jeg til og med klarer å få fire, fem timers søvn i natt. Før siste innspurt på jobb. For i morra er siste dag før ferien. Yess!! Det høres ikke dumt ut. Spesielt ikke om dette været vi har hatt her i over en uke kan holde seg noen uker til.

God natt til deg. :o)

3 kommentarer
    1. Denne kjolen tror jeg kommer til å bli fin :)))
      Det med å slippe ned de maskene er jo genialt da! Og aldri noe jeg har hørt om før….selv om jeg har strikket endel selv….
      klem <3

    2. Dette blir nok ein flott dåpskjole. Det med å sleppe ned masker har eg gjort for mange år sidan. Eg strikka sjal på rundpinne og når lengden var passeleg, slapp eg ned kvar fjerde maske, eller var det kva 2.? Hugsar ikkje heilt. Sjalet blei i alle fall mjukt og fint.

    3. Spennende med kjolen, og spennende med de foldene.. det har jeg ikke prøvd før. Nå skal vi bare guffe på med fint vær her til lands 🙂 sov godt :- ) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg