Stille som i grava

… og det var aller siste morra jeg står opp 4.45 på veldig, veldig lenge! Om bare fem timer er arbeidsdagen slutt og jeg går inn i tre deilige ukers ferie. Det har vært ei sykt hard uke. Jeg er så trøtt på morrakvisten at jeg nesten ikke kan prate, enda midre hoppe elegant fra brygga til båten. Nope. Her setter kjærringa seg ned på bryggekanten og eker seg forsiktig over i farkosten som skal bringe oss de få metrene til fastlandet. Men på den tiden av døgnet spiller det ingen rolle. Det er jo ikke en kjeft med vettet i behold som har tenkt å åpne øyelokka engang!

Det er jo ikke så ille å stå opp så tidlig om en bare får lagt seg om kvelden. Det er der jeg sliter! Og det er vel der drømmemannen også sliter i hverdagen. For dette er nemlig hans hverdag. Alltid. Dag ut og år inn står han opp på denne ukristelige tia. Må bare innrømme at jeg akkurat nå forstår hvorfor han sovner mellom 21 og 22 nesten hver eneste kveld. I sofa’n foran tv’n .. dunk med hodet i veggen .. Irriterende ja, men jeg skal prøve å ikke klage mer nå. Iallefall så lenge jeg har denne siste uka friskt i minne. Men det er muligens ikke så lenge da, jeg er jo tross alt over 50!

God frædda’ folkens! :o))

8 kommentarer
    1. frodith: Det var iallefall klokka 5. Ja, skal ikke klage. For det er fint å se på. Men jeg er så trøtt at jeg ikke helt kan se det klart på den tia av døgnet. Greit med noen bilder knipsa på veien over da. Kan nyte de når en våkner litt mer. ;o)

    2. Hvis det der var synet kl 04.45, så synes jeg jammen meg det var verdt å stå oppp til 😀 Nydelig 🙂 Og snart har du fri, og kan bare kose deg 🙂 Ha en nydelig FREDDA og en herlig helg 🙂 klemmer <3

    3. Grete: Ja .. Kanskje kusina mi hadde rett da. De skulle være 7 vonde (dårlig vær) og 7 gode år, mente ho. Og i fjor var det den sjuende sommeren her i sør som stort sett bare regnet vekk! Har aldri hatt en sommerferie med fint vær siden jeg traff drømmemannen .. la oss håpe det holder en stund til!! :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg