Helt perfekt!

Har du sett noe så nusselig? Må bare innrømme det: Jeg er forelska – igjen! Betatt av et bittelite menneske som foreløpig ikke gjør så mye ut av seg, rent bortsett fra å spise og sove da. Pluss litt gulp i ny og ne og noen drittbleier. Men siden jeg “bare” er mormor så slipper jeg jo den gørra der i hverdagen. De gangene jeg er der når ho trenger et skift så synes jeg bare det er gøy!

Ho lukter baby. En lukt som ikke kan sammenliknes med noe annet. Mye bedre enn alle parfymer og kremer og tull en kan få kjøpt i butikken. Babylukta, det beste i hele verden. Jeg kan ikke få snust nok på ho, for plutselig forsvinner jo bare lukta. Når er det? Aner ikke, vet bare at en dag så er den vekk. Helt uten forvarsel.

For hver gang vi møtes er ho mer og mer våken. Ligger der og kikker ut på verden helt uten en lyd. Kikker og studerer omgivelsene. Jeg kikker tilbake, nyter synet og får tårer i øynene. Gledestårer. Mormortårer. Irriterende vann i øynene som dukker opp på de merkeligste tider.

Å være mormor er bare helt ubeskrivelig deilig.  ♥♥♥

5 kommentarer
    1. Ååååå så nydelig:):) Det må være bortimot toppen av lykke! Gleder meg til å bli bestemor (men de er litt trege av seg mine 4;))

    2. Ja, babyer er herlige 🙂 Uansett hvem de er sine liksom 🙂 Synes jeg da 🙂 Men er jo noe spesielt med de jeg kjenner litt og får et forhold til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg