Første uka i 50-årene

Her går livet sin vante gang. Heteturer hele natta, vondt både her og der .. og at jeg er lei elendigheta er bare fornavnet. Ser ikke så mørkt på det å plutselig være i 50-årene egentlig, for det kan umulig bli verre enn 40-årene!! Bagateller sikkert, sett i betraktning hva dattera mi har vært gjennom dette siste året, og det er også grunnen til at jeg ikke skriver noe særlig om denne forhatte overgangsalderen lengre. Men den er der fortsatt. Dessverre.

Vi har ei uke igjen på jobb før det er ferie. Fridagene mine tidligere denne uka blåste bort. Vinden kom fra alle kanter så de dagene mine barn var her ute med oss var det umulig å være utendørs. Det var iallefall ikke behagelig. I går kom finværet. Vinden løyet, eller snudde. Samme for meg, men det ble iallefall levelig her oppe på toppen igjen og det er vel det viktigste. Bare så synd ungene er dratt hjem igjen. Eldste barnebarnet er snart på vei til Litauen og besteforendrene der. Hele tre og ei halv uke blir ho borte. Det er faktisk ganske trist. Hver eneste sommer, når vi har ferie, er ho bortreist i en hel liten evighet. Men vi må jo dele på godene ..

Det ble litt feiring av det store jubileet. Jeg trodde at jeg skulle klare å snike meg ut fra jobb på tirsdag, uten at noen skulle skjønne at jeg faktisk ble 50 dagen etter. Det gikk ikke! Plutselig vanket det både is, kake, blomster og gavekort, og det var mer enn nok oppmerksomhet for meg. Sammen med alle klemmene og gratulasjonene ble det litt i overkant  .. Uff. Skrekk og gru, jeg kan ikke fordra sånt!

Onsdagen skulle forbigås i stillhet. Grilling sammen med mine barn. Men så meldte to av mine venninner sin ankomst til øya, og siden min søster og kjæresten var i nabohytta måtte jo de også få komme opp ..

Dermed ble vi ble 12 til bords. Inne. For ute regnet det jo selvsagt. Men der det er hjerterom er det som kjent husrom. Så nå vet vi at det er mulig å sitte inne og spise selv om vi er flere enn fire .. måtte bare låne noen stoler her og der så ordna det seg. Men trangt var det!

Selv uten feiring har det vanket gaver til kjærringa. Drømmemannen overrasker stadig. Denne ganga med en kajakk!! Så før ferien starter må vi en tur til Grimstad for å hente min nye farkost. Dermed er det bare å krysse fingrene for noen fine, rolige morgen- eller kveldstimer slik at det er mulig å få brukt denne greia, for en nybegynner som meg.

Håper du har hatt en fin start på juli du også. :o)

9 kommentarer
    1. Gratulerer så mye. Kjekt å feire med de en setter pris på. Nyt dagene selv om det ble inne. Solen er ikke bestandig ute på himmelen, men man kan jo ta den med seg stort sett over alt i hvordan vi er med våre nærmeste.:)
      Høres ut som om du får mye sol, og det er jo kjempe koselig.:)

    2. Det hørtes ut som du har hatt litt fin feiring da 🙂 Jeg vet ikke om du var innom bloggen min på dagen din, men jeg hadde bare en liten gratulajon der nederst på et innlegg, pga er på ferie med kun et nettbrett. Ble ikke noe bursdaginnlegg.. Gratulerer igjen 🙂 Kjempekos til deg fra meg <3

    3. Gratulerer med dagen som var:-) det er året for å fylle femti føles det som. “Alle” mine venner, mann, svigerinne osv runder femti og da føler jeg meg veldig ung som bare er 47:-)
      kajakk må være morsomt, husk redningsvest

    4. fruensvilje: Takk for det. :o) Klarte det jo nesten da, men bare nesten ..
      Er ikke helt nybegynner, sønnen kjøpte kajakk i fjor, så jeg tjuvlånte den noen ganger. Og det var det som gav mersmak! Nå befinner det seg snart to slike her ute på øya, så da går det jo an å padle sammen med noen også. Og det er sikkert mye koseligere enn å gjøre det aleine. Kanskje jeg til og med klarer å lure drømmemannen til å prøve ..

    5. Gratulerer med dagen som har vært, og velkommen etter :o)) Her i Oslo har sommeren kommet tilbake igjen, og jeg nyter hver eneste solstråle :o)) Har jo gått lenge sjukemeldt, men er nå tilbake i 50% stilling fram til ferien…

    6. Gratulerer med vel overstått dag :))måtte flire litt her,jeg sa det jeg att 50 årsdagen ikke gikk ann å gjømme bort hi hi,så det hender vi må feire litt uansett om vi vil eller ikke :))kajak du det var spennende :))lykke til med den oppleringa 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg