HJELP! Jeg skal plutselig strikke en dåpskjole ..

Jeg har aldri likt slike strikka kreasjoner
med silkebånd og det ene mønsteret etter det andre på små babyer.
Jeg føler kjolen tar hele oppmerksomheten vekk fra ungen.
Men i dag kom jeg over denne enkle, stilrene dåpskjolen som jeg falt pladask for.
Bildet er lånt fra http://www.martehelgetun.no 
og det er også her jeg har bestilt garn og oppskrift.

Den ser til og med ut til å være veldig enkel å strikke.
Dermed bestilte jeg oppskrift og garn, litt før jeg egentlig hadde fått tenkt meg om.
Etter noen meldinger frem og tilbake til foreldrene til vidunderet
ble vi enige om at jeg skulle forsøke meg på denne her, og så kunne de bestemme
om de ville ha den først etter at de hadde sett hvordan det ble seende ut.

~ Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert ~
Pippi Langstrømpe

21 kommentarer
      1. En eller annen plass har jeg både mønster og garnet. For det ble nemlig ikke denne dåpskjolen jeg strikka, men en helt annen. 🙂

    1. Heisann ! Elsker denne kjolen, og kunne virkelig tenkt meg å strikke denne selv, men det er desverre ikke mulig å kjøpe oppskriften lenger på nettet. Ser at det nå er 5 år siden du la ut dette innlegget, men har et lite håp om at du fortsatt har oppskriften, og lurer derfor på om du hadde vært villig å selge den til meg? Eventuelt en kopi? Håper på positivt svar:). Mvh Camilla Stærkeby-møller

    2. Ser veldig enkel og fin ut (som er bra når den ikke skal ha alt fokuset, og når det er ny oppskrift), men personlig syntes jeg at det ser superkjedelig ut å skulle strikke den lange skjørtdelen. Men den blir sikkert veldig fin 🙂 Lykke til!

    3. Så flott! Dette klarer du! Min søster strikket dåpskjole for oss når Johannes ble født. Synd man bare bruker den en gang – eller jeg håper jo at det kommer flere babyer i slekta som kan bruke den etterhvert 🙂 Veldig gøy å ha en så fin kjole i familien! Lykke til!

    4. Hanne: Jeg har det jo med å starte i rekordfart, for så å la det dabbe av like kjapt når plagget er så og si ferdig. Blir så lei. For tia strikker jeg egentlig på et hjertepledd i nesten dobbel størrelse. Og innimellom, når jeg blir drittlei både fargen og hjertene, så strikker jeg en kjøkkenklut eller tre.. Dessuten har jeg både ei lita rosa jakke og en kjole som bare trenger en times tid eller to på å bli ferdige. Men de ligger der, og de ligger godt! Jer faktisk ganske håpløs når det gjelder slike strikkeprosjekter.
      Men joda, dette går sikkert som en lek! ;o)

    5. WOW… sikke et project – Det glæder jeg mig til at se undervejs og til enden? – Flot billede og jeg ville da sikkert også lave en selvom jeg ikke har små i familien, men så kan jeg jo forære den væk til en,
      Super flot Marit

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg