Mandagstema # 83 – Verktøy/tools

God morgen på en heller grå mandag på Sørlandet.
Verken elektrisk eller spesielt nymoderne verktøy dette,
men likefullt et veldig viktig verktøy for fiskerne for noen tiår tilbake.
Garnblåser .. om du trodde dette kun var maritim pynt,
vel, da er du nok litt for ung. ;o)
Disse som henger her, i grillbua vår, er fra min morfars tid som fisker.

 

Andres verktøy finner du her hos Helene:

 

Denne uka kommer ikke til å bli spesielt morro.
Snart er jeg på vei til Oslo og Rikshospitalet.
Det er tid for en ny operasjon for dattera,
og jeg håper at vi denne gang får se en litt annen side av helsenorge
enn det vi har møtt til nå.

Ønsker deg som titter innom en god start på uka.

12 kommentarer
    1. Tenker på dere alle denne uka. Håper alt går bra. Gla i deg, vett du. Dere er hjertelig velkommen en tur når dette er over og du trenger en pause!

    2. Hei. Garnkuler er fine, har noen. Jeg har sett en gang at de brukte et lite styrhus fra ei lita snekke som “pynt” bar eller lignende i et grillhus ved sjøen, det var tøft, det var så stort at det gikk å stå i det og servere fra det. Ser du det for deg?
      Lykke til med operasjon, håper det går fint.
      Ha en fin dag.

    3. Krysssr fingrene og ønsker dere alt godt, når turen går til sykehuset. Håper alt ordner seg 🙂 Her er det sol i dag 🙂 Stor klem <3

    4. fruensvilje: Takk for det. Tror vi trenger det. :o)
      Heldig er du som har flere slike kuler. Jeg er på jakt etter mer maritim pynt. Har jo fått ny grillbu på hytta og skal innrede der .. men det er jaggu ikke lett å få fatt i. Vi jo helst ha noe som er gammelt og brukt, ikke disse nymoderne greiene de selger på Jysk og Skeidar og sånn. Men den som venter .. osv. ..

    5. God morgen og lykke til,det blir tøft det er det ingen tvil om men jeg krysser fingrane og tenker på dere.
      Det var et nydelig bilde av garnkulene dine,jeg har et nett fullt i løda,men dei trenger en runde med vann og såpe før dei blir fine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg