Midt på natta

I dag var jeg oppe før både sola og fuglene! Skulle kjøre noen til Kjevik og dermed måtte jeg ut av dyna, enten jeg ville eller ei, klokka fem! Etter en time i bilen var det jo selvsagt nyttesløst å bare gå og legge seg igjen. Så her sitter jeg da .. og nå begynner jeg å bli en smule trøtt.

Litt dumt at det var akkurat i dag. Vi skal ha middagsgjester i kveld og det er jo litt kjipt om vertinnen sitter og henger med hodet før vi er kommet til desserten liksom. Å ta en blund utpå dagen er uaktuelt, jeg driver ikke med sånt nemlig. ;o)

Vi smeller til med en tre-retters i kveld. Sånn for gøy. Blir bare fem stykker og da er det jo greit å gjøre det litt ordentlig. Så her skal det lages noe vi ikke kan. Ei heller har smakt på tidligere. Ganske spennende. Mer kan jeg ikke si her og nå, for det kan jo være en av de som kommer stikker innom bloggen før ho stikker innom huset. Eller hva, Inger Hilde? ;o)

Dagen som starta på dette ukristelige tidspunktet starta iallefall fint. Måtte ut av bilen på toppen av heia og forevige synet. Jeg kjenner at det rykker litt i sjøulk-beinet også når jeg står og kikker utover fjorden på dette viset. Før de aller fleste andre har tenkt på å åpne øynene .. mens sjøen ligger stille og flat nesten uten en eneste liten krusning.

Jeg har lyst til å ut på hytta. Har lyst til å ut i båten. Har lyst til å starte på sommeren. Det er jo det vi gjør når vi går ut på øya og “åpner opp” for sesongen. En sesong som tydeligvis begynner temmelig seint i år. Seint men godt muligens? For det er sikkert i år vi skal få den lenge etterlengtede sommeren med sol og lange, deilige kvelder, tropevarme netter og uttørka gressplen? For det er jaggu med lenge siden vi har opplevd den årstiden på dette viset nå ..

Ønsker deg som kikker innom ei flott helg! :o)

8 kommentarer
    1. Det smakte helt fortreffelig Marit 🙂 spennende å prøve noe nytt! kjempekoselig kveld! Men det var vel gjestene som klarte å sovne. 🙂 en i allefall…

    2. Nydelige tanker og flott bilde. Vi gleder oss veldig til båtsesongen i år, og den starter faktisk i dag med at båten blir flyttet fra Oslo til Hvalerområdet, nærmere bestemt Skjebergkilen. Og i år blir sommeren som du beskriver……..

    3. Titttei, jeg kikker innom for å ønske deg ei fin,fin helg.
      Fint bilde, de farvene !!
      Det blir sikkert en trivelig middag med gjester, du vet trivelige vertsfolk, trivelig lag.
      Ja, vi får håpe på en sommer som vi ikke har hatt på mage år:)

    4. Det var et herlig bilde 🙂 Det er jo litt fine ting å oppleve om morgenen,ikke sant? 🙂 Sove kan vi gjøre senere 😉 Det blir sikkert en fin middag i kveld, du får holde øye oppe 😀 Nå er det heller ikke lenge til båtsesongen kommer i gang ordentlig, så du får gjøre klar sjøulk-leggen 😉 Ha en fin dag 🙂

    5. Kanskje det er håp om en knallsommer i år Marit, ikke meg i mot i alle fall :)))
      Tidlig oppe for en gangs skyld ja hihi ikke greit for et B-menneske hehe
      Håper kvelden går bra ! du får holde deg til kaffe en stund utover så går det nok greit, gleder meg til bilder av 3 retteren jeg da :))

    6. God morgen Marit.
      Det var tidlig å måtte stå opp ja men da fikk jo du bonusbildet også da :))
      Skal si dere er modige som slår til med en ukjent 3 retters hi hi ønsker dere lykke til.
      Sommer ja,vi hadde jo det meste av fjordårets govær her hos meg men jeg håper vi får en varm sommer i år også ja:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg