Båten sjøsatt i går – i dag snør det

Plutselig, uten forvarsel, fikk jeg beskjed om at båtopplaget hadde sjøsatt båten. Sist jeg snakka med de var før påske, og da utsatte jeg jo dette pga. været. Skulle ta kontakt etterhvert, når jeg ville ha den ut, og det var helt greit. Men nå synes de kanskje dette drøyde for lenge, ikke vet jeg. For i går lå den nemlig på båtplassen .. Ikke helt som planlagt altså, spesielt ikke når værmeldinga viser snøkaos og at vi kan vente 25 cm nysnø det neste døgnet.

Jeg håpte i det lengste at dette bare var en forsinka aprilsnarr! Snø nå igjen liksom, har vi ikke hatt vår dose og vel så det, denne vinteren? Jeg har iallefall. Og min søster har funnet ut at dette landet er for spesielt interesserte. Kan vel henge meg på det utsagnet. Ingen med vettet i behold hadde valgt å bli født her!! Og om du nå sier at vi har det vanvittig godt i dette landet, med sykeordninger og hjelp for både det ene og det andre .. ja, så kan jeg bare fortelle deg at så jækla flott funker ikke det der heller. For jeg har fått et nærmere innblikk i nav-systemet det siste året. Og det funker fanken ikke i det hele tatt!! Ære være de som kommer ut med vettet i behold etter å ha vært syke mer enn et år .. Jeg som pårørende har store problemer med å takle dette til og med.

Mer om det har jeg skrevet både det ene og andre innlegget om. Men foreløpig er det bare edder og galle som måtte ut der og da. Ikke sikkert de kommer til å bli publisert her i det hele tatt. Noen ganger er det bare godt å få det ut, til og med uten at noen andre enn jeg ser det.

Terrassen er forsvunnet under det hvite, kalde teppet nok en gang. Det lille av plenen som var dukka opp de siste dagene er vekk. Det snør og snør og her er absolutt ikke noe som minner om vår lengre. Jeg gidder ikke bruke så mye energi på å irritere meg, men kjipt er det uansett hvordan du ser på det!

Jeg venter besøk av min venninne fra Vestlandet. Ho er på et møte her i byen om kommer hit etterpå. VI hadde jo tenke å ut å gå en tur, men nå frister ikke det så veldig. Ikke for meg. Men ho er jo sprek som få og lar seg nok ikke knekke av litt snø ..

Middagen er klar og det er også lunsjen. Så i dag har jeg vært sykt effektiv, bare så du vet det. Jeg kan når jeg vil. Det er bare så sjeldent jeg gidder .. 

Kos deg i sola, om du er så heldig å ha det der du bor. Hvis ikke får du bare gjøre det beste ut av det .. ;o)

4 kommentarer
    1. Hadde nok vært frustrert jeg også om det hadde snødd sånn her også,jeg har ikke lov til å klage over været for vi hadde massevis av sol og sommer i fjor og denne vinteren har vært svært snøfattig.
      Ellers er jeg enig med deg att nav ikke fungerer for alle,det har jeg som pårørende også fått oppleve

    2. Null sol her også 🙁 Bare snør… Jeg skal løpe innomhus etter jobb, har fått lønn og akter å bruke dem på noe trøst… Noe av dem hvertfall 😀 Kos deg med venninne, inne eller ute, ta på mye tøy… Og NAV og hele systemet, helt enig! Har også sett det litt på nært hold, og det er noe dritt, som man må være ressurssterk som FÅ for å klare å holde ut med! Men SÅ: Ha en nydelig dag 😀 Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg