Baneheia nesten for oss selv

I dag kunne jeg godt ha vært ute i minst to timer til. Men
så var det den jobben da .. En liten tur er bedre enn ingen tur iallefall, og her ser du søndagsturen vår.

Det var fortsatt veldig lite folk i Baneheia. Og det til
og med på en søndag i beste turtid! Merkelig. Men helt greit
for meg. For jeg trenger absolutt ikke gå på tur i kø!

Jeg vil helst slippe kø uansett hva jeg skal. Jeg hater
nemlig kø! Det være seg i butikken, for å booke inn (eller
komme seg ut) av et fly, kø på legekontoret, telefonkø, kø i kantina på jobb .. you name it!

Kø er en av de verste tingene jeg vet. Jeg kan godt tusle rundt i en butikk på jakt etter det perfekte antrekk for eksempel. Og så, etter halvannen time, skal jeg betale. Er det da mer enn tre foran meg i kassa legger jeg fra meg hele dritten og går ..
Det er i sånne tilfeller drømmemannen lurer på hvilket merkelig vesen han har gifta seg med. Og sikkert med rette også. Jeg ser jo at det er teit, men når det kommer til køståing/gåing så tenker jeg ikke helt logisk. Innrømmer det.

Og køsnikere da! Fytti, de ligger ganske tynt an om de forsøker å snike foran meg iallefall. Spesielt om vi samtidig befinner oss på en flyplass. Men i matbutikken kan jeg være veldig snill, på en god dag. Alt for snill. Gud, som jeg kan irritere meg over meg selv innimelllom! For om det kommer et menneske bak meg som bare har tre, fire ting med seg, da slipper jeg den personen alltid foran. Om jeg står der med handlekorg fylt til randen vel og merke. Sikkert fordi om stoa hadde vært  omvendt så hadde det nok ikke blitt noe brød og melk på oss den dagen. Da hadde det blitt liggende oppi Coca Cola kjøleren som står nærmest disken.

Sånn, der ble du litt bedre kjent med en av mine mindre sjarmerende sider .. Men heldigvis så slapp vi altså å gå i kø i dag også. Det gjorde nemlig ikke de som valgte å ta søndagsturen til Odderøya. For her både sto og gikk de tydeligvis i kø, i følge Fædrelandsvennen. For ikke å snakke om kaoset med parkeringa. Og vettu, jeg er ganske sikker på at skrekkelig mange av de som parkerte der sannsynligvis bor rett borti hogget. Så de kunne bare gått 20 minutter ekstra, sluppet hele parkeringskaoset og attpåtil fått mer trim ..

;o)

6 kommentarer
    1. Jeg hater kø og jeg hater køsnikere ! phuu der var det innrømmet fra meg også, godt å få det ut hihi
      Baneheia har jeg bare vært en gang på sommerstid, det var på invitasjon fra Røde kors til oss som ble rammet av storflommen, begynner å bli lenge siden det nå gitt, tur utpå fjorden med reker hadde vi også, og dyreparken sjølsagt 🙂

    2. Jeg kan bli ganske så negativ i sånne situasjoner med køer jeg også… Og hvis det er på en feil dag, så går jeg bare jeg også.. Og hvis noen står bare og prater, akkurat når de skulle hjulpet meg, så går jeg.. osv.. 😀 Men å gå tur i finværet, DET liker vi 🙂

    3. Ofte tror jeg vi er like når det gjelder kø 🙂 Kan ha verdens beste tålmodighet i noen tilfeller, men IKKE når det gjelder kø og butikker! Men Baneheia er flott altså!! Har vært med på terrengkarusellen i mange mange år, og har etterhvert blitt bedre og bedre kjent i Baneheia. Det er jo fantastisk flott å gå tur der!

    4. he he kjekt å bli ennå bedre kjent med deg :))men det hender faktisk ganske ofte att jeg også legger fra meg varene og går uten å handle :))godt du fikk en fin tur før jobben da

    5. Jeg er ikke spesielt begeistret for kø selv… I matbutikken står jeg å vurderer alle køene for å se hvem som går fortest eller er kortes. Alikevel greier jeg å stille meg i feil kø uansett.
      Nydelig vinterbilde du har lagt ut :o))

    6. Eg kjenner meg igjen i det med kø i butikk, det er særs irriterande. Eg kjenner og til og undrar meg ofte over at folk tar bilen til turområdet, når dei like godt kunne gå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg