Mandagstema # 79 – Vårtegn

Når ikke våren kommer til Sørlandet,
får jeg heller gjøre som trekkfuglene og leite etter en varmere plass ..
Kanskje det var det snekka tenkte da den la ut på den farefulle ferden gjennom isen?
Men isen seiret, og snekka har siden sitte bom fast her.
I flere uker, og foreløpig ser det ikke ut som den finner våren
verken her eller andre plasser.

Vår båt er fortsatt på land.
For slik så det ut på båtplassen i går ettermiddag.

Vårsola derimot, den har vi hatt i godt og vel ei uke, hver dag, hele dagen.
Så selv om det er is og snø både her og der,
så har vi det faktisk ikke så verst her på Sørlandet likevel,
til tross for at det er dårlig med spirer og andre vårtegn i min hage.
Men de dukker nok opp, etterhvert.

Mer vårlige bilder finner du sikkert her:

10 kommentarer
    1. jeg er kanskje ikke den rette til å trøste jeg som har fått våren og grønne spirer :))men det kommer nok til dere også.Godt dere ikke sjøsette båten deres,tenker eigeren av snekka angrer litt på opplaget sitt også

    2. frodith: Syden om sommeren høres helt feil ut for meg da .. som tviholder på hytteferie på øya som alle somre siden tidenes morgen. Har nesten aldri vært andre plasser i sommerhalvåret enn nettopp der. I hele 50 år. Men mulig det er på tide og innse at et eller annet har forandra seg? ;o)
      Ja, du har jo funnet selveste beviset på våren du da. Og det lover jo godt!

    3. Det skal bli fint vær MASSE framover i april og mai, og så er det spådd vanlig regn-sommer, så vi bare setter i gang nå og koser fletta av oss noen måneder Marit, og så drar vi til syden i sommer 😉 Ikke sant 😀 Det er det man må gjøre!! Men vår blir det i massvis framover, med hestehover og alt, jeg har jo funnet en hestehov 🙂

    4. Oldemorbloggen: Jeg prøver bare å se oppover istedenfor nedover .. for da kan en nesten innbille seg at det er sommer allerede, spesielt om en finner en lun krok. ;o))

    5. Hanne: Etter denne vinteren burde vi hatt skikkelig vår NÅ! ;o)
      Har kikka innom hos deg allerede, men har vært litt sløv til å legge igjen spor i dag. Skal tilbringe resten av dagen og hele kvelden på jobb, men skal nok klare å kose meg her også. ;o))

    6. Jo da, det er vår, du er bare så godt vant.
      Jeg har funnet mange gode tengn i dag.. se på prosjektet mitt, så blir du lysere til sinns..
      Våren er på Sørlandet også, kan bare hende den har gjemt seg litt for deg:-)
      Ha en strålende dag :)))))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg