Julekaktus, påskekaktus ..

Uansett, blomstre gjør den iallefall nok en gang!
Det har aldri skjedd før disse fem årene den har bodd her hos oss.
Tidligere har den bare stått der og sett kjip ut helt til neste jul.
Kanskje det er snøen som ligger som et teppe
i hagen som gjør at den rett og slett har tatt feil av årstidene?

Her benytter jeg sjansen til å sette alle dørene i stua på vid vegg.
Mannen er på jobb og jeg må bare ha inn litt frisk luft.
Sola skinner,  himlen er blå og egentlig er livet ganske bra sånn jevnt over.

Håper du har det toppers sånn på tampen av påska!
:o)

7 kommentarer
    1. Kjøpte en gul og en orange kaktus til påsken 2011, de vokser og trives tilsynelatende, men blomstre igjen? Å-nei!
      Mine røde og rosa kaktuser blomster overdådig hver november, og en gang til utpå våren.
      Noen som har erfaring med gule – orange?

    2. Nydelig :)) jeg har en veldig gammel rosa en, men den blomstrer bare om det passer den og ikke meg, og ser jeg ikke knoppene og vatner for seint ja da slipper den knoppene og streiker i flere år 🙁 men den er et gammelt godt minne så jeg kan aldri kaste den, og plutselig en dag blomstrer den på nytt :))

    3. Begge mine hvadetnåer kaktuser blomster også, en lakserød og en hvit med rosaskjær :o)) Syntes det er like morsomt hver gang de kommer med knopper. Jeg har oxo satt opp balkongdøren, men må lufte litt ekstra for noen satt der å røykte i går. Været her i Oslo er knall i dag, så det blir sikkert varmt å godt i solveggen :o))
      Ha en strålende dag videre :o))

    4. Så artig med at den blomstrer IGJEN 😀 Jeg blir like overrasket over at mine orkideer kommer igjen jeg 😀 Jeg er elendig med blomster og gir dem ikke vann, glemmer dem helt.. de står og ser sure ut bak gardinene.. Men de kommer igjen 😉 Har det sånn ganske UNDER toppers pga vært syk nesten hele påsken, men jeg liker det jeg ser UTE, og da vet jeg at ting blir bra, så det er bare å holde ut her 😀

    5. så kjekt att katusen gleder deg nå til påske :))vakker var den uansett årstid.
      Fredelig i heimen her men isja kor det snør akkura no :(får bare håpe det ikke legger seg for egentlig er det snøfritt hos oss

    6. Hadde en rosa kaktus som ble 25 år, men da kasta jeg den. Den var trofast blomstra hver jul..
      I nov. kjøpte jeg en slik som du har, og da den kom i mitt hus kastet den all blomstrene og knoppene, men nå er det kommet mange nye fine blomstre..
      Koslig blomster.:-)
      Nå ut i solen ))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg